Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=243247&B=KA
Udbyder
Slots- og Kulturstyrelsen
Vindere
Kørselsordning
(05.11.2019)
A/S Bladkompagniet
Islevdalvej 205
2610 Rødovre
Opdateringer
Yderligere oplysninger
Det er mellem parterne aftalt at give en månedlig kompensation for de stigende omkostninger på især diesel i perioden august til december 2022 svarende til en tidlig prisregulering efter nettoprisindekset for april måned 2022 svarende til indeks 111,6. Kompensation forudsætter, at indeksets varegruppe 07.2.2.1 Diesel, som indgår i netteprisindekset, fastholdes på det niveau som var gældende i april 2022 (indeks 190,4).
Kontrakten prisreguleres normalt årligt efter Danmarks Statistiks nettoprisindeks. Kontrakten blev sidst prisreguleret pr. 1. januar 2022 hvilket var en stigning fra nettoprisindeks 104 (oktober 2020) til 106,7 (oktober 2021).
Den tidsbegrænsede kompensation vurderes ikke at ændre på kontraktens overordnede karakter og medfører ikke en forøgelse på over 50 pct. af den oprindelige kontrakts værdi.
Behovet for ændringen, skyldes de ekstraordinære prisstigninger på især diesel.
Det vurderes konkret, at en påpasselig ordregiver efter forholdene på tidspunktet for udbud og indgåelse af kontrakten i 2019 ikke kunne forudse, at der ville opstå krig mellem Rusland og Ukraine i februar 2022, og ej heller forudse de prisstigninger med konsekvenser af betydning for kontrakten, som krigen har forårsaget.
Det bemærkes endvidere, at der på aftaletidspunktet er rimelig grund til at antage, at i hvert fald den overvejende del af prisstigningen på diesel og øvrige omkostninger kan tilskrives situationen i Ukraine.
Ordregiver har ved sin juridiske vurdering af ændringen blandt andet vurderet at ordregiver ikke har ligeværdige alternativer, da kørselsordningen i sig selv er afhængig af en vis mængde kørsel og forbrug af brændstof uafhængigt af hvilken leverandør, der tilbyder opgaven.
Den samlede værdi af kompensationen kan maksimalt udgøre 195.213,75 DKK.
Udbud af Kørselsordning
Slots- og Kulturstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
34072191
H.C. Andersens Boulevard 2
København V
1553
Danmark
Kontaktperson: SLKS - Tine Schultz
Telefon: +45 33954200
E-mail: tsc@slks.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.slks.dk
Del II: Genstand
Udbud af Kørselsordning
Udbud af kørselsordning mellem de danske biblioteker. Daglig transport af bøger og andre materialer mellem de danske biblioteker i hele landet.
Der udbydes fast kørsel af biblioteksmaterialer mellem de danske biblioteker. Biblioteksmaterialer fragtes dagligt mellem mange af de danske biblioteker, og der skal således fastlægges faste daglige ruter, foretages sortering af materialer på både egne og på bibliotekernes sorteringsanlæg mm.
Ydelsen er ikke opdelt i delaftaler, da opgaven vurderes ikke at være egnet til det.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et mindstekrav, at Ansøger har haft en samlet årlig omsætning på 30 000 000 DKK eller mere i alle de seneste 3 regnskabsår.
Ansøgeren bedes i ESPD’et afgive oplysninger om:
— samlet årsomsætning for hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår.
Såfremt ansøgeren har eksisteret i mindre end 3 år, oplyses der om omsætning fra det tidspunkt, hvor virksomheden er etableret.
Det er et mindstekrav, at Ansøger har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år.
Tilbudsgiver skal angive mindst 1 sammenlignelig reference. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører gentagen landsdækkende transport af varer, hvor der med gentagen menes transport for samme kunde i en periode, der ikke er kortere end en måned, og med landsdækkende menes i alle 5 danske regioner.
Tilbudsgiver bedes i ESPD oplyse følgende oplysninger i reference:
1) Navn på klient og kontaktperson;
2) Opgavens navn og indhold;
3) Periode for opgavens løsning (datoer);
4) Kort opgavebeskrivelse, herunder tilbudsgivers rolle i opgaven;
5) Kontraktens værdi (honorarets ca. størrelse).
I Udkast til Kontrakt er angivet kontraktudførelsesvilkår:
— i pkt. 8.3 er anført krav til arbejdsklausuler.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren i de § 137 stk. 1, nr. 2 og 6 nævnte tilfælde.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk