Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=259093&B=RS
Udbyder
Region Sjælland
Opdateringer
II.2.9
Placering af det tekst, der skal ændres:Punkt 1
I stedet for:
1) Virksomhedernes referencer indenfor farma-sektoren. Referencer indenfor farma-sektoren vægtes positivt;
Læses:
1) Virksomhedernes referencer indenfor farma-sektoren. Referencer indenfor farma-og/eller hospitalssektoren vægtes positivt;
III.1.3)
I stedet for:
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
Der kan opgives indtil 5 referencer, som gerne må være opgaver for samme kunde. Referencer ud over antallet¨vil ikke indgå i vurderingen. Referencerne skal være påbegyndte indenfor de sidste 3 år fra ansøgningsfristen at regne og ikke nødvendigvis være afsluttede ved ansøgningsfristen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Mindstekrav til deltagelse:
Minimum 1 reference indenfor lagerdrift indenfor sundheds- og farmaområdet.
Mindstekrav:
Minimum 1 reference skal omfatte et pluk på minimum 50 000 linjer per år.
Læses:
Tilbudsgiver skal levere en oversigt over de betydeligste leverancer indenfor lagerdrift på sundheds- og farmaområdet. Der kan opgives indtil 5 referencer, som gerne må være opgaver for samme kunde. Referencer ud over de angivne maksimalt 5 referencer vil ikke indgå i vurderingen. Referencerne skal være påbegyndt indenfor de sidste 3 år fra ansøgningsfristen, men ikke nødvendigvis være afsluttede ved ansøgningsfristen. Såfremt en reference ikke er afsluttet kan den dog medtages uanset at den ikke er påbegyndt indenfor de sidste 3 år fra ansøgningfristen.
En reference må ikke fylde mere end 1 A4 side. De dele af en reference der overstiger den nævnte begrænsning på 1 A4 side, vil ikke blive vurderet.
Den enkelte reference skal indeholde følgende oplysninger:
— Navn på kunde og kontaktperson med angivelse af dennes kontaktoplysninger
— Starttidspunkt
— Evt. afslutningstidspunkt
— Antal pluk opgjort for 12 måneders sammenhængende perioder
— Evt. udførelse indenfor farma- og/eller hospitalssektoren
— Opfyldelse af KPI’er
— Evt. udviklingsopgaver indenfor bestillings- og leveringskoncepter.
Mindstekrav: Der kræves mindst én reference.
Mindstekrav: En reference skal omfatte et pluk på minimum 50 000 linjer per år.
ÍV.2.2)
I stedet for:
Dato: 15-03-2020
Time: 23:59
Læses:
Dato: 18-03-2020
Time: 23:59
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 18-03-2020
Time: 23:59
Læses:
Dato: 01-04-2020
Time: 23:59
Tildelingskriterium: Bedst forhold mellem pris og kvalitet.
Vægtning: Økonomi 60 % og kvalitet 40 %.
Underkriteriet kvalitet vurderes ud fra følgende delkriterier:
Punkt 1.1: Regionslagerets opbygning: Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på en effektiv indretning, som sikre tilstrækkelig kapacitet i forhold til SUH Køges behov for lager. Der lægges ligeledes vægt på at hygiejnekrav overholdes.
Punkt 2.1: Organisering i forhold til lagerdrift. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på ledernes erfaring inden for ledelse af lagerfunktioner og en organisationsstruktur, der sikre at der kan træffes hurtige beslutninger på operationelt niveau.
Punkt 2.2: Procesbeskrivelse i forhold til lagerdrift. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på overholdelse af hygiejnekrav og effektive processer.
Punkt 2.3: Plan for oplæring/uddannelse af personale. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på grunduddannelse inden for hygiejneretningslinierne inden opstart på arbejdspladsen, og at ændringer i hygiejneretningslinier formidles hurtigt.
Punkt 2.4: Plan for nedbrud og forebyggelse af fejl. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på, at planen kan sikre at leveringsperformance kan overholdes.
Punkt 2.5: Bæredygtighed. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på affaldshåndtering, strømforbrug og transport.
Punkt 3.1: Dannelse af en bestilling. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på, at sundhedspersonalet anvender mindst muligt tid til bestilling af varer.
Punkt 3.2: Leveringsprocessen. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på, at det samlede tidsforbrug i kæden holdes til et minimum.
Punkt 3.3: Tidsfrister forbundet med bestillings- og leveringskonceptet. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på, at tiden fra bestillingen er lavet til leveringen til SUH Køge sker, er så kort som muligt.
Punkt 3.4: Leveringsfrekvenser til SUH Køge’s brugere. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på, at leveringsfrekvensen er tilpasset brugerens vigtighed for behandling af patienterne.
Punkt 4.1: Udvikling og implementering af SUH Køge lager. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på medarbejdernes erfaring i at etablere lagerfaciliteter, samt at tidsplanen sikre en effektiv afvikling af opgaven.
Drift af lager ved Universitetshospital Sjælland, Køge
Region Sjælland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Thomas Holm
E-mail: thovh@regionsjaelland.dk
Telefon: +45 23347086
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394
Del II: Genstand
Drift af lager ved Universitetshospital Sjælland, Køge
Udbuddet vedrører indkøb af drift af lager ved Universitethospital Sjælland, Køge. Leverancen omfatter opbevaring, håndtering og transport af sterile engangsartikler og uklassificerede varer. Det forventes, at SUH Køge lager håndterer en årlig omsætning af lagervarer til en værdi ca. 80 000 000 DKK. Dertil kommer varekøb for ca. 25 000 000 DKK af skaffevarer, som håndteres som cross docking på SUH Køge lager. Det forventes, at SUH Køge lager varemodtager varer fra ca. 700 vareleverandører, som enten lagervarer eller skaffevarer. Det forventes, at SUH Køge lager lagerfører ca. 1 600 forskellige varenumre af uklassificerede varer i almindeligt pluklager, samt ca. 1 900 forskellige varenumre af sterile engangsartikler i sterilt pluklager. På nuværende SUH Køge er der ca. 100 brugere. På det fuldt udbyggede SUH Køge vil der være ca. 290 brugere. Udbuddet omfatter udviklingsopgave og med efterfølgende drift.
Udbuddet vedrører indkøb af drift af lager ved Universitethospital Sjælland, Køge. Leverancen omfatter opbevaring, håndtering og transport af sterile engangsartikler og uklassificerede varer. Det forventes, at SUH Køge lager håndterer en årlig omsætning af lagervarer til en værdi ca. 80 000 000 DKK. Dertil kommer varekøb for ca. 25 000 000 DKK af skaffevarer, som håndteres som cross docking på SUH Køge lager. Det forventes, at SUH Køge lager varemodtager varer fra ca. 700 vareleverandører, som enten lagervarer eller skaffevarer. Det forventes, at SUH Køge lager lagerfører ca. 1 600 forskellige varenumre af uklassificerede varer i almindeligt pluklager, samt ca. 1 900 forskellige varenumre af sterile engangsartikler i sterilt pluklager. På nuværende SUH Køge er der ca. 100 brugere. På det fuldt udbyggede SUH Køge vil der være ca. 290 brugere. Udbuddet omfatter udviklingsopgave og med efterfølgende drift.
Kontrakten kan forlænges 3 gange, hver gang med op til 12 måneder
1) Virksomhedernes referencer indenfor farma-sektoren. Referencer indenfor farma-sektoren vægtes positivt;
2) Referencernes varighed. Lang varighed vægtes positivt;
3) Referencernes angivne succesrate for opfyldelse af KPI’er. Det vægtes i den forbindelse positivt i jo højere grad, referencerne dokumenterer opfyldelse af KPI’erne;
4) Erfaring med udvikling af nye logistikydelser. Erfaring inden for udvikling af styringsprincipper for bestillings- og leveringsprocesser vægtes positivt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der skal opgives tilbudsgivers soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiveren blev etableret eller startede sin virksomhed. Soliditetsgraden angives som forholdet mellem tilbudsgiverens samlede egenkapital og tilbudsgiverens samlede aktiver.
Mindstekrav til deltagelse:
Minimum soliditetsgrad i seneste regnskabsår: 25.
Der kan opgives indtil 5 referencer, som gerne må være opgaver for samme kunde. Referencer ud over antallet vil ikke indgå i vurderingen. Referencerne skal være påbegyndte indenfor de sidste 3 år fra ansøgningsfristen at regne og ikke nødvendigvis være afsluttede ved ansøgningsfristen.
Mindstekrav til deltagelse:
Minimum 1 reference indenfor lagerdrift indenfor sundheds- og farmaområdet.
Mindstekrav:
Minimum 1 reference skal omfatte et pluk på minimum 50 000 linjer per år.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tildelingskriterium: Bedst forhold mellem pris og kvalitet.
Vægtning: Økonomi 60% og Kvalitet 40%.
Underkriteriet kvalitet vurderes ud fra følgende delkriterier:
Punkt 1.1 Regionslagerets opbygning: Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på en effektiv indretning, som sikre tilstrækkelig kapacitet i forhold til SUH Køges behov for lager. Der lægges ligeledes vægt på at hygiejnekrav overholdes.
Punkt 2.1 Organisering i forhold til lagerdrift. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på ledernes erfaring inden for ledelse af lagerfunktioner og en organisationsstruktur, der sikre at der kan træffes hurtige beslutninger på operationelt niveau.
Punkt 2.2 Procesbeskrivelse i forhold til lagerdrift. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på overholdelse af hygiejnekrav og effektive processer.
Punkt 2.3 Plan for oplæring/uddannelse af personale. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på grunduddannelse inden for hygiejneretningslinierne inden opstart på arbejdspladsen, og at ændringer i hygiejneretningslinier formidles hurtigt.
Punkt 2.4 Plan for nedbrud og forebyggelse af fejl. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på, at planen kan sikre at leveringsperformance kan overholdes.
Punkt 2.5 Bæredygtighed. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på affaldshåndtering, strømforbrug og transport.
Punkt 3.1 Dannelse af en bestilling. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på, at sundhedspersonalet anvender mindst muligt tid til bestilling af varer.
Punkt 3.2 Leveringsprocessen. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på, at det samlede tidsforbrug i kæden holdes til et minimum.
Punkt 3.3 Tidsfrister forbundet med bestillings- og leveringskonceptet. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på, at tiden fra bestillingen er lavet til leveringen til SUH Køge sker, er så kort som muligt.
Punkt 3.4 Leveringsfrekvenser til SUH Køge’s brugere. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på, at leveringsfrekvensen er tilpasset brugerens vigtighed for behandling af patienterne.
Punkt 4.1 Udvikling og implementering af SUH Køge lager. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på medarbejdernes erfaring i at etablere lagerfaciliteter, samt at tidsplanen sikre en effektiv afvikling af opgaven.
Postadresse: Nævnerens Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk