Der er ingen blød mellemvej hos den norske gigant inden for transport af mad og dagligvarer, Asko. Transportøren har i mange år været en frontløber inden for omstilling til nye drivliner og drivmidler - og kravene er store både til egen vognpark og til de mange undervognmænd, der hver leverer varer for virksomheden.
Hos Asko skal lastbilerne køre ...
Sådan siger de i Norge: - Kør elektrisk, eller kør for nogle andre
Det kan lade sig gøre at omstille hele vognparken til elektriske køretøjer - allerede nu, mener stor norsk dagligvaretransportør
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/107739968.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=5184&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=3456&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=2aeb129338dc76fd1bed414ee64024ed406ef0338b74963c7bf43af0c754192d)
Aleksander Jørgenrud, økonomichef for Asko i Norge, foran Askos afdeling i den norske hovedstad. Foto: Rasmus Grønvig Haargaard
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement