Uno-X først med el-ladestationer til lastbiler og varebiler
Mantraet i Uno-X er, at selskabet flytter sig sammen med deres kunder og hele tiden forbedrer kundeoplevelsen på truckanlæggene for erhvervskunder. Uno-X har over 80 truckanlæg - tankstationer til lastbiler - hvor chaufførerne, der er udstyret med et kontokort, kan holde ind og tanke op – og være hurtigt videre.
”Vi har altid flyttet os med markedet og kundernes behov. Det har vi gjort med diesel, Adblue, biodiesel og nu med el-ladestationer. Vi rækker ud til vores kunder og starter dialogerne med dem, og vi kan mærke, at opmærksomheden er stigende indenfor el,” siger Michael B. Hansen.
En faktor der er vigtigt for vognmændene, når det kommer til køb af brændstof og el, er bl.a. truckanlæggenes beliggenhed. Uno-X har over 80 truckanlæg, der ligger spredt ud over det ganske land – oftest tæt på store motorveje, afkørsler og industrikvarterer. Dermed er truckanlæggene så tæt på Uno-X’ kunder som muligt. Når virksomheden skal vælge placeringer til el-ladestationer, er det derfor også en meget strategisk beslutning.
”Vi vælger at investere i el-ladestationer forud for markedet, da det selvfølgelig er forbundet med en vis ventetid at få lagt den ekstra strøm ind til el-ladestationerne på truckanlæggende. Så kan vi nemlig bidrage med at få infrastrukturen på plads, til når markedet er der,” siger Michael B. Hansen.
Med de tre el-ladestationer i Nyborg, Horsens og Vejen og de mange kundedialoger, handler det nu om at finde ud af, hvor den næste Uno-X el-ladestation til tung transport skal placeres.
Understøtter chaufførernes hverdag
Det er ikke blot beliggenhed, der er vigtig, når en vognmand skal vælge en olieleverandør. Selvom Uno-X er godt dækket ind med en lang række truckanlæg i Danmark, Sverige og Norge, samt yderligere 67000 truckanlæg i resten af Europa, så er der også andre faktorer, der spiller ind.
”Udover de dedikerede truckanlæg må vi ikke glemme de andre muligheder og ydelser, der skal være til stede for, at vi understøtter vognmændenes behov og hverdag bedst muligt. Dette gælder bl.a. gode tilkørselsforhold på stationere, high-speed-pumper, ingen privatbilister, en tårnhøj kortsikkerhed, og ikke mindst de daglige dialoger og gode relationer til vores kunder, der er skabt over tid. Tillid går begge veje hos os,” siger Michael Hansen.
Hos Uno-X sætter man nemlig mennesket forrest. For i virksomheden er det den daglige, tætte kontakt med deres kunder, som opbygger tillid såvel som en forståelse for kundernes forretning og hverdag.
”Vi er altid lige i nærheden for vores kunder – både telefonisk med vores døgnservice, såvel som fysisk med gode placeringer. Vi har fået rebrandet vores truckanlæg fra YX til Uno-X, så vi nu står visuelt skarpt derude. Vores truckanlæg er let genkendelige og let tilgængelige for kunderne,” siger Michael B. Hansen.