Den 2. januar 2019 blev otte passagerer dræbt og 16 kvæstet, da en sættevogn rev sig løs fra en godstog og ramte et modkørende lyntog.
Traumet efter ulykken sidder dybt i politikere, embedsmænd og banefolk. Det betyder nu, at kravene for transport af gods på lommevogne skærpes yderligere. Fra den 1. juli 2025 skal traileren på en lommevogn veje mi...
Ny regel bliver et kæmpe benspænd for gods på jernbane
Fra midten af 2025 bliver det umuligt at returnere tomme trailere på jernbanen. En vindregel for Storebælt udvides til hele landet
Ulykken på Storebæltsbroen 2. januar 2019 med en løshængende trailer fører til et krav om, at godsvogne med trailer skal veje mindst 14 ton i hele landet fra medio 2025. Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement