Mere likviditet med leasing: en grøn adfærdsændring med el-varebiler
”Virksomheden undgår at binde sin likviditet i bilerne og kan i stedet lade pengene arbejde i form af investeringer eller polstring af egenkapitalen. Samtidig slipper virksomheden for tab og afskrivninger på de indkøbte biler, ligesom man ikke skal betale til værksted og service. Et månedligt, fast beløb – og ingen uforudsete udgifter. Det er en attraktiv model for mange virksomheder”, siger Jimmy Hasemann, der er flåde- og erhvervschef i TRIO Biler A/S.
TRIO Biler og Ikano Bank Leasing
Når man indgår en erhvervsleasingkontrakt hos TRIO Biler, er det også ultimativt et samarbejde med Ikano Bank Leasing, idet de står som leasingselskab bag. Ikano Bank Leasing er deres primære samarbejdspartner, idet man deler mange værdier og tænker ens – også i forhold til kundeservice og kundepleje.
”Vi har samarbejdet i mange år – og i dag har vi meget tætte personlige relationer mellem vores medarbejdere. Det kommer vores kunder til gode, der vil opleve en stor synergi og forståelse på tværs af vores organisationer. Vi er begge ’ordentlige’ virksomheder – med tjek på vores processer, strukturer og ikke mindst økonomien. Det er vores kunders sikkerhed for, at de har de helt rigtige leasing-samarbejdspartnere”, siger Jimmy Hasemann.
Efterspørgslen stiger på el-varebiler
I de seneste år er der stor efterspørgsel efter de elektriske varebiler, fordi man her får en næsten lydløs bil, lavere driftsudgifter og en billigere grøn ejerafgift. Samtidig bidrager man til den grønne omstilling.
Mange store virksomheder, der er blandt de første til at skulle dokumentere deres CO2-aftryk i hele værdikæden, er opmærksomme på deres bildrift og CO2-påvirkningen herfra. Det fokus spreder sig snart til de små og mellemstore virksomheder – og derfor vil efterspørgslen efter el-varebiler kun stige.
Hos TRIO Biler ser man i dag ofte en gradueret og løbende udskiftning af varebilerne i en virksomhed. Mange starter med én el-bil – og når andre biler i vognparken skal udskiftes, er det nærliggende også her at vælge el. På den måde bliver hele bilparken gradvist udskiftet og overgår til el.
Ladetid i arbejdstiden
Rækkevidden er dog i nogle situationer stadig en udfordring, og derfor er man nødt til at vurdere fra virksomhed til virksomhed, fra sag til sag, hvornår det giver mening. Bor man fx på Lolland eller i Vordingborg, og skal man til jobbet – og måske forskellige jobs – i København, forsvinder kilometerne på en ladning hurtigt.
”Der er ingen tvivl om, at vi snart vil se en adfærdsændring. At det måske inden længe bliver ’normalt’ at bruge noget af arbejdsdagen på at lade sin el-varebil. Måske gør man det i sin frokost, måske lader man på sin vej rundt, måske lader man på vej hjem. Én løsning kan også være, at man har el-varebiler til de kortere afstande og diesel-udgaver til langdistance”, siger Jimmy Hasemann.
Specialopbyggede varebiler
Udover el-varebilerne er det også de specialdesignede varebiler, som fylder i ordrebøgerne hos TRIO Biler. Med specialdesignet menes varebiler, der er opbygget og specialindrettet, så de passer til kundens præcise behov.
”Det kan være en entreprenør, der har brug for et særligt lad, lift, åbninger i siden eller en speciel indretning af bilen. Eller det kan være biler til forsyningsindustrien, vej- og parkvirksomheder eller hele transportindustrien. I naturlig forlængelse af det specialopbyggede kan man også arbejde med en egen branding eller visuel identitet, som varebilerne folieres i”, tilføjer Jimmy Hasemann.
TRIO Biler A/S er leveringsdygtige i erhvervsleasingkontrakter på Nissan og Maxus.
For erhvervskunderne er der løbende kampagner og fordelagtige pakker, uanset om man har brug for én varebil eller en vognpark på 50-100 varebiler. TRIO Biler vælges af kunderne for deres fornuftige priser, sikre levering, deres tætte samarbejde med kunderne og god rådgivning, der løser kundens aktuelle behov. TRIO Biler har butikker i Ballerup og Brøndby – for køb, salg, leasing, korttidsleje, værksted og service.
Kilde: TRIO Biler