Det ene kinesiske mærke efter det andet banker på Europas dør. De vil ind på markedet med elektriske lastbiler.
Tidligere har Farizon underskrevet en aftale om at levere 50 elektriske lastbiler til det tyske transport- og logistikfirma Duvenbeck.
Nu er det Windrose, der får omtale af finansmediet Bloomberg.
Windrose-stifteren Wen Han har t...
Kinesisk lastbil-leverandør smider penge i Europa
Planerne beløber sig til 4,4 milliarder norske kroner
Windrose-lastbilen minder om Tesla Semi i udseende. Nu planlægger kineserne produktionsfaciliteter i Europa sammen med en udvidelse af den allerede eksisterende udviklingsafdeling i Belgien. Foto: Windrose
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement