Virksomheder finder selv deres leverandører
80 procent af danske virksomheder er langt i indkøbsprocessen, før de mødes med potentielle.
Ifølge analysen finder 56 procent af virksomhederne selv deres nye leverandører og den vigtigste kilde er søgning på internettet. Her står Google stærkt. Søgemaskinen benyttes af 90 procent af alle virksomheder til at finde leverandører, mens brugen af netværk og sociale medier benyttes af 60 procent af virksomhederne.
Analysen viser også, at det kun er i 2 procent af virksomhederne, at leverandørerne finder kunden.
Tjekker på forhånd
- Generelt er virksomhederne meget langt i beslutningsprocessen, inden de beslutter sig for at invitere potentielle leverandører med ind i købsprocessen, forklarer direktør Claus Jensen fra Pipeline Communications, som har stået analysen.
Analysen er gennemført som en webanalyse med 144 respondenter primært rekrutteret via LinkedIn og andre sociale netværk.
Læs mere på www.betterpipeline.biz.