23948sdkhjf

Lille lastbil fra Renault

Ny distributions-lastbil fra Renault imponerer med utrolig smidighed og lavt støjniveau. Vi prøvede 3,5 ton-modellen med 1.000 kg ballast på ladet.
Hurtig, smidig og lavt støjniveau kendetegner den nye D-line fra Renault Trucks, som vi har prøvet kortvarigt i forbindelse med indledningen til importørens kavalkade med deltagelse af både eksportmodellen T-Line og distributionsmodellen D-Line.

Volvo Truck Center i Aarhus var forleden startstedet for Renault Trucks kavalkaden rundt til landets Renault- og Volvo Truck-centre.

Turen i den nye lette lastbil begyndte hos Volvo i Brabrand og turen gik så rundt i Aarhus og omegn med kuperet terræn, men også med en afstikker på motorvejen. Trods bratte stigninger holdt den de tilladte 50 km/t i sjette gear trods en ton ballast. Jeg kunne endda tale ubesværet med min kollega ved siden af. Bilen trækker i øvrigt på jævn vej i sjette gear fra 40 km/t eller 1.000 omdrejninger.

Motoren er på to liter, og ydelsen er på 150 hk med et moment på 350 Nm mellem 1.200 og 2.800 omdrejninger. Gearkassen er manuel med seks trin fra ZF.

D-Line afløser blandt andet Renaults tidligere Maxity-serien. Den bygges på Nissans fabrik i Spanien og har fælles komponenter ned Nissans nye NT 500 model.

D-Line (D står for distribution) kan bestilles nu og fås fra efteråret. Den kan leveres med totalvægt på 3,5 og 7,5 ton totalvægt med henholdsvis 150 og 180 hk. 7,5 ton modellen er chassis-opbygget og har nyttelast på op til 4,5 ton.

Renault lastbiler har med familieskabet til Volvo adgang til hele Volvos store servicenetværk og adgang til samme otte års servicekontrakt.

Konkurrenterne er ifølge importøren blandt andet Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter og Fuso Canter.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141