Afslutning på Egeskov Slot med succes.
Danmarks største trafiksikkerhedskampagne afsluttede, vanen tro, sæsonen på Egeskov Slot i weekenden.
Begivenheden markerede samtidig afslutningen på kampagnens 11. sæson, hvor man siden starten den 22. april i år og frem til skolernes sommerferie primært har besøgt skoler i Østjylland syd for Limfjorden til Horsens.
Der har i år været tilmeldt knap 50 skoler og cirka 180 klasser. Kampagnen deltog også den 5. juni på Fars Dag-arrangementet på Teknisk Museum i Helsingør. På Egeskov Slot fik mere end 1.000 børn trafikråd og har modtaget de iøjnefaldende trafiksikkerhedsveste
86.000 er blevet undervist
Siden starten for 11 år siden har over 86.000 elever modtaget undervisning. Det er et rent privat initiativ af en partnergruppe bestående af DTL, fagforbundet 3F's Transportgruppe, energiselskabet OK, Danske Fragtmænd, Volvo Lastbiler, Børneulykkesfonden og Codan Skadesstop.