23948sdkhjf

Trafik-kampagne på museum

Danmarks største trafiksikkerhedskampagne, Trafiksikkerhed i Øjenhøjde, kommer til Teknisk Museum i Helsingør torsdag den 5. juni.
Det sker i forbindelse med Fars Dag-arrangementet på Danmarks Tekniske Museum i Helsingør.

Kampagnen henvender sig til børn op til 12 år. Fokus er på placering og synlighed som cyklist, hvilket kan hjælpe chauffører med at passe på børnene i trafikken.

Da det er første gang kampagnen deltager i Helsingør, vil alle børn få refleksveste og deltage i en lodtrækning, hvor hovedpræmierne er en Playstation to iPads.

85.000 børn

Trafiksikkerhed i Øjenhøjde er i gang med sin 11. sæson. Indtil videre har 85.000 elever modtaget undervisning. Her lærer de, at cyklister og gående skal være meget opmærksomme, når en lastbil skal til højre eller bakke. Der er blinde vinkler omkring lastbilen.

Kampagnen bruger budskabet: "Hjælp chaufføren med at passe på dig i trafikken – bliv set." Det sker netop ved, at man som cyklist holder sig væk fra lastbilens risikozonen. Samtidig opfordrer kampagnen til, at man som cyklist anvender en refleksvest eller bruger overtøj i stærke farver.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109