23948sdkhjf

Sikker skibstrafik på Femern Bælt

Et døgnbemandet radarsystem skal overvåge og vejlede skibstrafikken, mens Femern Bælt tunnelen bliver bygget. Sejladssikkerheden vil være lige så høj som i dag.
Danske og tyske søfartsmyndigheder planlægger at etablere et fælles VTS-system sammen med det allerede eksisterende system i Travemünde, der overvåger ind- og udsejling til og fra Kielerkanalen. - Femer Bælt bliver verdens længste sænketunnel, og vi føler som bygherre en stor forpligtelse overfor de mange skibe, der sejler i farvandet til daglig, Sikkerheden skal være høj, siger adm. direktør for Femern, Claus F. Baunkjær.

VTS-systemet i Travemünde skal fungere på samme måde, som det gjorde under byggeriet af de faste forbindelser over Storebælt og Øresund. Her blev der med succes etableret VTS-systemer, som medvirkede til at opretholde en høj sejladssikkerhed under hele byggeriet.

VTS –Vessel Traffic Service – er et radarbaseret og døgnbemandet overvågningssystem, der ved løbende radiokontakt kan guide hvert enkelt skib til at komme sikkert gennem farvandet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063