DSV Transport vælger Visma-løsning
Ny IT-transportløsning fra Visma reducerer papir, gule sedler og fejlmuligheder. Samtidig skabes der transparens og mere effektiv fakturering.
Derfor afsøgte DSV Transport markedet og fandt en leverandør, der angiveligt skulle kunne løfte opgaven. Det viste sig, at systemet ikke kunne opfylde kravene, og så måtte en ny proces i gang.
Den endte med Visma, der tilbød en transportbrancheløsning baseret på Visma Business ERP og SuperOffice CRM, der nu er blevet integreret med DSV Transports økonomisystem, som i første omgang blev bibeholdt.
Alle forandringer er svære
- Alle forandringer er svære, og vores medarbejdere har arbejdet i det gode, gamle Lotus Notes-baserede system i mere end 20 år, så jeg ville lyve, hvis jeg påstod, at det nye system vakte jubel, da vi præsenterede det. Uanset, hvor mange klager, jeg efterhånden fik over det gamle, siger IT-projektleder Johannes Pedersen hos DSVM Group, som DSV Transport er en del af.
- Men der gik kun et par dage, så var skepsis vendt til smil. I dag har medarbejderne virkelig taget det nye system til sig.
Kort proces
Johannes Pedersen kan endnu ikke kan sige, hvor meget den nye transportløsning fra Visma konkret bidrager med på bundlinien.
- Vi har knap nok fået systemet implementeret i alle kroge af koncernen endnu, men indtil videre kan jeg konstatere, at de daglige bruger melder tilbage, at det er meget brugervenligt og at vi har reduceret mængden af papir og gule sedler, hvilket betyder færre fejlmuligheder.
- Hele klargøringen af afregningen til vognmænd og leverandører foretages i en og samme arbejdsgang, ligesom afregninger og fakturering udskrives i én arbejdsgang. Det er utrolig effektivt, så dét alene er en indikation af, at vi har fået et system, der understøtter forretningen og gør vores processer mere effektive og fastholder vores konkurrencefordel i markedet, mener Johannes Pedersen.
Bedre kundeoplevelse
- Dertil kommer en forbedret kundeoplevelse, for nu kan en kollega, der sidder bag skærmen på et af vores kontorer med det samme se tilbuddet fra en sælger til en kunde.
- Derfor bliver samtalen mere nærværende og muligheden for misforståelser reduceres. Så selvom et IT-system egentlig har med tal og data at gøre, så er det faktisk også et værktøj til at opnå bedre kommunikation med vores kunder, konstaterer Johannes Pedersen.