23948sdkhjf

Køletrailer med nye kvaliteter

Nyt i 2012: Et nyt dobbeltdæk lastsystem til Schmitz Cargobulls køletrailer, S.KO Cool.
For to år siden fornyede Schmitz Cargobull sin populære køletrailer med nyt skum i panelerne, bedre isolering, forstærkede dørhjørner og beskyttelse når der bakkes til læsseramper.

I år har Schmitz fokus på fleksibilitet, lav egenvægt og nem håndtering. På årets IAA-messe i Hannover præsenteredes de nye dobbelt-stock skinner til transport af 66 europaller.

De nye skinner er indbygget i væggen og består af to separate skinner med afrundede hjørner. Risikoen for skader på varerne under lastning og losning er betydeligt lavere, fordi skinnerne ikke "stikker ud". De optager også mindre plads i kølekassen. Samtidig vejer de nye skinner totalt 40 kg mindre!

I de fleste dobbelt-dæk systemer skal bjælkerne reguleres trin-for-trin skiftevis i hver side. De nye fra Schmitz Cargobull kan nemt flyttes diagonalt og placeres i den rigtige position. Højden af bjælkens position er markeret på begge sider på skinnerne, derfor kan man skubbe dem hurtigere og mere effektivt i den korrekte position. Når de ikke er i brug, kan stængerne skubbes op under taget.

Schmitz Cargobull har også udviklet nye fastsurringsseler for optimal lastsikring. Der er ikke behov for yderligere sikring.

En anden nyskabelse er et delvist forsænket hulrum i taget til fordamperen i multi-temperatur køretøjer. Fordelen ved dette er større loftshøjde, hvilket er til gavn for fleksibilitet, når man laster traileren. Det mindsker også risikoen for skader. En anden stor nyskabelse er, at man kan flytte fordamperen fra side til side uden større indgreb.

Den nye S.KO har ny skillevæg. Den er lettere end den tidligere. Alligevel er den 100 procent stabil og slutter tæt på alle tre sider.

På bagsiden af traileren er der vinger/finner, der kan klappes ud, så man forbedrer trailerens aerodynamik. Turbulensen på bagsiden af traileren bliver ganske enkelt mindre af finnerne - og det kan spare brændstof.

Hvor meget brændstof, der kan spares, kunne Kim Aaskov ikke sige noget om.

- Det afhænger af vejret og den hastighed, man kører med, konkluderede han.

Endelig er der bedre beskyttelse af traileren, når man bakker til en rampe. Der er ruller og stærke gummipuder. Det sparer vognmændene for mange småreparationer af bagenden. Denne nyhed kom til i 2011 og har gået sin sejrsgang herhjemme.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062