Fuld fart på tysk dæk-gigant
Continental sælger dæk som aldrig før og regner med at øge produktionen yderligere hen over de kommende år med opførelse af nye fabrikker eller udvidelser af eksisterende - en investering på 15 mia. kroner.
- Vi bruger mange ressourcer på forskning i dæk og har gennem flere år haft testvindende dæk i flere kategorier. Vi har testet og udviklet dæk i 140 år og kommer med gode dæk til gode priser, som er det, der efterspørges mere og mere, siger Continentals danske direktør, Georg Nielsen, til Transportmagasinet.dk.
- Vi oplever også, at folk går væk fra de helt billige løsninger på pris og kvalitet. Transportbranchen er hård, så det gælder om at se på dækkets absolutte pris; hvor mange flere kilometer kan det køre, og hvor meget bliver der sparet i brændstof og værkstedsregninger til hyppige skift. Det er parametre, der gør det umiddelbart dyrere dæk til en på længere sigt bedre investering.
Men det afhænger jo af det udgangspunkt, den enkelte virksomhed har. Skal vi bare kunne overleve til i morgen, næste uge, måned, eller kan virksomheden skue flere år frem og dermed træffe beslutning om at købe dæk, der pr. kørt kilometer er det billigste i den sidste ende. Vi ser begge dele inden for den danske vejgodstransport, siger Georg Nielsen til Transportmagasinet.dk.
Continental har i dag 167.000 på lønningslisten verden over - og der ansættes stadig flere. Især er der i øjeblikket fokus på Brasilien, Rusland, Indien og Kina.