23948sdkhjf

Dansker skal sælge aksler i Fjernøsten

Per Bøhnke bliver salgsdirektør for SAF Holland i Fjernøsten. Han flyver til Malaysia om en måned.
Det er en stor drøm, der går i opfyldelse for 44-årige Per Bøhnke, når han om en månedstid sætter kursen mod Malaysias hovedstad, Kuala Lumpur. Her skal han i første omgang finde sig en bolig og sætte sig ind i Sydøstasiens kultur, så han kan være klar til at starte i sit nye job den 1. september.

Per Bøhnke er for nylig blevet udnævnt til salgsdirektør i SAF Holland med ansvar for salgsaktiviteterne i Fjernøsten.

- Det bliver en stor udfordring, siger han til Transportmagasinet.

- Jeg skal styre salgsstyrken i 12-13 lande lige fra Japan og Kina til Thailand, Malaysia og Indonesion. Desuden er der store kulturforskelle mellem landene. Det skal jeg også sætte mig ind i, så det bliver en stor udfordring, men jeg glæder mig meget til det.

- Det boomer helt vildt i Fjernøsten. og alle de store lastbilfabrikker som Mercedes og Volvo er til stede. Dem skal vi have til at bruge SAF-HOLLAND produkter og aksler. Vi har også støtteben og sættevognskoblinger på programmet. Kunderne er ligesom i Europa lastbilfabrikkerne, trailerproducenterne og slutkunderne.

Per Bøhnke er udmærket klar over, at konkurrencen bliver hård. Der er rigtig mange konkurrenter, og priserne er lave.

- Vi har overført teknologi fra USA og Europa til vores fabrik i Kina, så vi har nogle rigtig gode produkter, der både kan konkurrere på kvalitet og pris, siger han.

SAF siden 2004

Per Bøhnke blev ansat i SAF i 2004, hvor han skulle bygge en dansk afdeling op. Det gjorde han selv hjemme fra sin kælder i Kolding. I 2007 fusionerede SAF og Holland. Samme år flyttede den danske afdeling ind i større lokaler med stort reservedelslager.

I år er den danske afdeling solgt til den finske SAF-forhandler Stara, der har fået SAF-agenturet i Danmark, Sverige og Finland.

Lastbilmekaniker

Oprindelig er Per Bøhnke udlært lastvognsmekaniker i 1989 fra Mercedes i Kolding. Han læste videre til maskiningeniør. uddannelsen sluttede han i 1995.

Det blev til et par år som ingeniør i forskellige virksomheder, inden han i 1997 slog sig ned hos Transportkomponenter/Europart. Her var han teknisk chef frem til 2002.

Efter et par år i udlandet for et amerikansk firma, blev han headhuntet til SAF.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079