23948sdkhjf

Ladstolper øger nyttelasten

Brdr. Plagborg, der leverer ladopbygninger til både erhvervslivet og det offentlige, har til sin første egenudviklede serie af letvægtsalulad valgt Armatons nye stolpesystem, 4000 XF.
Armaton, der er et brand under VBG Group, har netop lanceret det vægtoptimerede ladstolpesystem 4000 XF, der sikrer størst mulig nyttelast på køretøjer med en lasteevne op til 6000 kg.

Ladstolpen er letbetjent, slidstærk og ergonomisk. Den sikrer høj fleksibilitet og stabilitet ved opbygning med blandt andet presenning.

- Rammen af fremstillet af anodiseret aluminium. Derfor er den så godt som vedligeholdelsesfri, siger adm. direktør Per Mikkelsen fra VBG, der distribuerer Armaton-produkter til landets opbyggere.

4000 XF leveres som standard til sidefjæle på 300, 400 eller 600 mm. Foruden stolperne fås en række monteringsdele til fastgørelse.

Efter at have vundet en licitation til det offentlige på ikke færre end 500 opbygninger besluttede Brdr. Plagborg at udvikle og producere deres helt eget ladkoncept til samtlige bilmærker. Det har fået navnet Plagborg Alu Letlad. Det har underramme, ladsider og for- og bagsmæk i aluminium samt bund i enten vandfast finér eller selvbærende aluminium. Da man skulle finde det bedst egnede ladstolpesystem, faldt valget på Armaton 4000 XF.

– I valget af komponenter til vores ladsystem har vi lagt stor vægt på at finde løsninger, som gør vores produkt så konkurrencedygtigt som muligt på vægt, kvalitet og pris, fortæller Karl Erik Plagborg.

- Armaton er det mest gennemførte stolpesystem til små lad. Stolperne passer perfekt til vores koncept, og finishen er i top. Funktionaliteten betyder, at vi kan bruge samme stolper til flere forskellige opbygningstyper.

Den nye serie både omfatter flere forskellige slags standardlad samt opbygninger med presenning, læssebagsmæk og lift.

- Brugen af så mange ens byggesten som muligt sikrer en mere strømlinet opbygnings- og konverteringsproces. Samtidig giver det mulighed for, at biler med åbent lad nemt kan eftermonteres med presenning.

Enkel produktion

Ifølge Per Mikkelsen har præcis den oplevelse været målet for VBG.

- Vi vil netop bidrage til at gøre produktionsprocessen så enkel og fejlfri som muligt hos både små og store opbyggere, siger han.

Karl Erik Plagborg lægger vægt på, at valget af XF 4000 også bidrager til merværdi for slutbrugerne.

- Stolperne er de letteste på markedet og samtidig blandt de stærkeste. Dermed muliggør de højest mulig nyttelast, samtidig med at deres fleksibilitet reducerer forbruget af mandetimer i opbygningsfasen og dermed bidrager til en attraktiv slutpris for den færdigopbyggede bil.

Den unikke håndtagsbevægelse på 160 grader letter af- og pålæsning, fordi man kan åbne op uden at få fingrene i klemme i koldt vejr og med handsker. For optimal ladfleksibilitet kan bagstolperne løftes af, og deres tidløse design matcher moderne biler.

Alt i alt oplever opbyggeren et særdeles stort potentiale for den nye produktlinje.

- Vi har et tæt samarbejde med både bilimportører og -forhandlere og er derudover åbne over for at afsætte vores produkter gennem andre opbyggere. ’

Alulad-konceptet henvender sig rigtig bredt, og målgruppen omfatter bl.a. transportvirksomheder, håndværkere og det offentlige, slutter Karl Erik Plagborg.

Brdr. Plagborg udfører alle former for opbygninger på både store og små varebiler, lastbiler og påhængsvogne. Selskabet blev stiftet i foråret 2002 af brødrene Carsten, Jens Jørgen og Karl Erik, som tilsammen har over 75 års brancheerfaring.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.097