23948sdkhjf

Betalingsring skal finansiere havnetunnel

Mange pendlere får det enten sværere eller dyrere, hvis betalingsringen bygges.Derfor skal overskuddet også bruges til at betale en havnetunnel, mener chefkonsulent Jesper Højte Stenbæk, Dansk Erhverv.
Debatten er blevet alt for religiøs. Som i de andre storbyer, der har indført betaling, skal pengene selvfølgelig gå til at gøre livet lettere for pendlerne – uanset om de kører selv eller bruger tog og bus.

En betalingsring vil skabe et nyt trafikmønster, der blandt andet vil belaste omegnskommunerne med mere trafik. Derfor giver det god mening at sørge for en trafikmæssig bypass operation, der leder bilerne udenom byen.

Dansk Erhverv peger på, at den hastighed, hvormed ringen skal indføres, er for høj. Der er ikke tid til grundige undersøgelser, og der gives ikke tid til at udbygge kollektiv trafik og infrastruktur, inden projektet sættes i gang.

Ringen vil berøre 1 million mennesker og 100.000 virksomheder. De nærmest berørte er naturligvis pendlerne. Vi skal ikke glemme, at der er tale om mennesker, der prøver at passe deres job og få dagligdagen til at hænge sammen. Mange pendlere får det enten sværere eller dyrere, hvis ringen bygges. Det er virksomhederne og deres ansatte, der tjener de penge, der får Danmark til at løbe rundt. Det skal de ikke straffes for af rent ideologiske grunde udtaler Jesper Højte Stenbæk.

Kontakt: Chefkonsulent Jesper Højte Stenbæk på tlf. 40338877 eller jhs@danskerhverv.dk.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078