23948sdkhjf

Nye færger på Spodsbjerg-Tårs

Kapaciteten fordobles, når rederiet Færgen indsætter to nye færger på ruten mellem Langeland og Lolland.
Der bliverf plads til 600 passagerer og 122 biler.

- Udover at de nye færger giver mere stabilitet og en bedre komfort, er det vigtigste budskab til kunderne, at der vil være masser af plads ­ de kan bare køre frem til havnene, lyder budskabet fra adm. direktør John Stewen-Mikkelsen, Færgen A/S.

- Der er plads til alle. Tidligere flaskehalsproblemer er med de nye færger afløst af stabilitet og øget komfort for passagererne.

Binder Danmark sammen

- De nye færger vil styrke infrastrukturen i lokalområdet og komme borgerne og virksomhederne til gode. De vil også bidrage til at binde Danmark bedre sammen.

- Prognoserne viser øget efterspørgsel og transportbehov i fremtiden, hvilket vi nu imødekommer med indsættelsen af to moderne færger,² siger John Steen-Mikkelsen.

30 år siden sidst

De to nye færger afløser færgerne Odin Sydfyen og Frigg Sydfyen, som trofast har penduleret i farvandet mellem Langeland og Lolland. Det er første gang i 30 år at der bygges nye færger specifikt til overfarten.

Den samlede investering i nye færger og færgelejer beløber sig til cirka 320 millioner kroner. Fremtidsudsigterne for den naturlige trafik på ruten er gode, og ikke mindst udsigten til opførelsen af Femern-forbindelsen kan begunstige ruten med øget trafik i form af gods og materiel til byggeriet.

De nye færger kan sejle på bio-diesel og der er taget højde for at kunne ombygge til drift med gas, som kan blive én af fremtidens brændstofmuligheder inden for færgeindustrien.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094