Nyt IT til vognmand
Vognmand Frede Andersen A/S, Næstved fik implementeret easy4WARD Vognmand / Entreprenør.
De fire børn overtog selskabet efter deres forældre Hans og Ida Andersen. Peter Andersen er i dag adm. Direktør, Lars Andersen afdelingschef, Berit Fischer er administrationschef samt Kim Andersen er kranchauffør.
Frede Andersen A/S har i mange år benyttet sig af C5 Microsoft i deres bogholderi og fakturering.
Man var tilfreds med C5 som økonomisystem, og kiggede i første omgang efter et tillæg til C5 for at kunne lave et vognregnskab. I forbindelse med søgningen, faldt Peter over Easy Cargo Systems, og kunne se at nogle af de kunder som ECS har i dag, er firmaer, som er meget sammenlignelige med Frede Andersen på forretningsgrundlaget. Beslutningen om at vælge ECS blev taget i sommeren 2010, men da både Frede Andersen og ECS havde meget travlt på daværende tidspunkt, aftaltes det at implementering skulle starte i det nye år 2011.
Stor omvæltning
Det var en stor omvæltning for os alle, at vi nu skulle taste alt ind hvad vi fik af bookinger, men vi så hurtig en stor fordel i at alt var tilgængeligt for alle, fortæller Peter Andersen.
Efter vi har fået easy4WARD, har vi alle oplysninger et sted. F.eks. havde vi i sommeren 2011 en større opgave for en af vores store kunder, hvor de i midten af projektet havde behov for en opgørelse her og nu, over hvor mange læs/ton der var kørt til dato, Peter gik derefter hurtigt ind i bookingoversigten i e4W, satte de rigtige søgekriterier på, eksporterede det til Excel og sendte det herefter til kunden. Kunden ringede efterfølgende og var meget imponeret over, hvor hurtigt den opgørelse kunne laves. Før ville det have taget os meget længere tid at finde alle fakturaerne frem i C5, og derefter lave en manuel opstilling i C5