Fra minus til plus i Reitan
´REMA 1000's transportselskab Reitan Distribution er lykkedes med sin "turn around". Fra minus 100 millioner kroner til plus 16 millioner kroner.
REMA 1000 overtog i 2008 et stærkt tabsgivende EDEKA Danmark, som i 2007 havde et negativt resultat på 100 millioner kroner. Siden er selskabet blevet stabiliseret. I 2010 lød minusset "blot" på 12,1 millioner kroner.
Nu er selskabet lykkedes med sin "turn around". Reitan Distribution er for første gang i plus. 16,4 millioner kroner lyder resultatet på i 2011.
Fire faktorer
- Det har taget nogle år og kostet en del kræfter at få et positivt resultat i Reitan Distribution, fortæller adm. direktør Henrik Burkal.
Blandt de faktorer, som er ført til de sotre tal på bundlinien fremhæver direktøren følgende fire:
* Forenkling af virksomheden.
* Fokusering.
* Tæt samarbejde med virksomhedens partnere.
* Stor indsats fra medarbejderne.
Vil være mest effektiv
- Vi arbejder fokuseret på at blive det mest enkle og effektive indkøbs- og distributionsselskab i Danmark, så vi kan sælge dagligvarerne billigt i REMA 1000, fortsætter Henrik Burkal.
- Vores konkurrencekraft skal også komme vores samarbejdspartnere Løvbjerg, Q8, Statoil og 7-Eleven til gode.
- Fokus i alle led i organisationen er at finde de varer, som forbrugerne ønsker og få dem ud i butikkerne med de lavest mulige omkostninger alt dette i et tæt samarbejde med vores partnere.
Fortsætter samarbejdet
Kort før nytår kunne Reitan Distribution meddele, at både Løvbjerg og Q8 havde forlænget samarbejdet:
- For os er det et konkret udtryk for, at vores partnere finder denne tænkning og tilgang attraktiv.
- Bekræftelsen af samarbejdet med disse partnere, den gode salgsudvikling i REMA 1000 og åbningen af yderligere 15-20 REMA 1000 butikker i 2012 betyder kontinuitet og en fortsat positiv udvikling for selskabet.