23948sdkhjf

Still præsenterer nyeste hybridteknologi

Allerede i 2008 fortalte STILL koncernen om den nye teknologi, man havde valgt til fremtiden for at lagre energi indenfor koncernens hybridteknologi. Nu er teknologien blevet en realitet. Stills RX 70 Hybrid.
I mellemtiden er hybrid-teknologien blevet endnu mere interessant, ikke blot i miljømæssigt perspektiv, men lige så meget i økonomisk henseende. Ved en indsats på 1.500 driftstimer om året, er den større investering (ved at investere i hybridteknologi) nemlig tjent hjem, i form af mindre brændstofforbrug, på mindre end to år.

RX 70 Hybrid gaffeltruck lanceres med en løftekapacitet på 3,0 og 3,5 ton. Den er blevet forsynet med den nyeste hybridteknologi, der reducerer brændstofforbruget yderligere med 15 procent. Dette er endnu et bidrag til en miljørigtig og bæredygtig udvikling.

Ultra Caps

Den nye Still-truck bruger Ultra Caps, som er elektroniske kondensatorer, som "holder på den energi", der fremkommer fra gaffeltruckens regenerative energiudvikling, når trucken bremser.

Ved truckens acceleration udløses energien lynhurtigt igen, og med en kraftig energiudladning accelererer gaffeltrucken fremad.

Ultra Caps er karakteriseret ved at have en evne til at acceptere høje hurtige strømstyrker, samt frigive energien igen med en lynhurtig udladning til følge.

Fordelen ved brug af Ultra Caps er, at forbrændingsmotoren under accelerationen reducerer omdrejningerne med ca. 6 procent, hvorved energiforbruget reduceres med ca. 30 procent. I stedet for 44 kW har den nye RX 70 HYBRID kun brug for en 36 kW dieselmotor for at klare de samme opgaver.

RX 70 Hybrid har sin force i arbejdsindsatser, hvor der ofte bremses op og accelereres for eksempel ved af- og pålæsning af lastbiler i industrien. Trucken vil blive vist første gang for offentligheden på CeMAT-messen i Hannover fra den 2. til den 6. maj 2011.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063