Rød erhvervspolitik
Det har nu vist sig, at være rigtigt. En lang række medlemslande siger åbent, at de ikke kan implementere reglerne.
Hvis en lov ikke kan implementeres i praksis, hvad skal vi så med den?
Det spurgte jeg for nylig EU-Kommissionens transportkommissær Siim Kallas, om. Han svarede, at Kommissionen er forpligtet til at sørge for gennemførsel af den lovgivning som Europa-Parlamentet og Ministerrådet vedtager. Man er derfor forpligtet til at sikre, at lovgivningen anvendes på korrekt vis.
Masseansættelser
Hvis den skal gennemføres korrekt, kommer den jo til at betyde, at der skal ansættes ligeså mange sagsbehandlere, som der er selvkørende vognmænd. Det kræver nemlig en fuldtidsstilling til at overvåge hver selvkørendes gøren og laden, når denne ikke sidder bag rettet.
Den danske transportminister må blive ved med at afvise implementering af reglerne sammen med de andre ministre. På sigt vil det forhåbentlig medføre et nyt lovforslag.
S og SF mangler i den grad en forståelse for, hvordan erhvervslivet er skruet sammen, og hvad der er fornuftig erhvervspolitik.
Vognmændene har i hvert fald ikke brug for mere af det, vi har set S og SF vedtage indtil videre.
Med venlig hilsen
Bendt Bendtsen
medlem af Europa-Parlamentet (K)