23948sdkhjf

Fragtrekord på Grenaa-Varberg

Stena Lines-ruten har haft den bedste auguist nogensinde.
Stena Line oplever i år en markant fremgang, når det gælder fragtenheder på ruten mellem Grenaa og Varberg. Travlheden kulminerede i august, hvor fragten nåede det højeste august-niveau nogensinde.

- Det skyldes flere ting. Vi har øget vores profilering ved at være endnu mere direkte i kontakt med kunderne og fortælle dem, at ruten mellem Grenaa og Varberg er et godt alternativ til Frederikshavn-Göteborg, som jo er Stena Lines mest kendte rute, forklarer fragtchef Claus Riis fra Stena Line.

En anden årsag til den positive udvikling er, at logistikcentrene i både Danmark og Sverige er rykket længere mod syd. Det vil i Danmark sige byer som Vejle og Kolding, mens Malmö spiller en større og større rolle i Sverige.

- Flytningen mod syd i begge lande gør Grenaa-Varberg mere og mere interessant.

Ruten ligger strategisk godt, mener Claus Riis.

Rutens øjeblikkelige fremgang skyldes også, at Varberg Kommune har vist samarbejdsvilje og opfyldt nogle af Stena Lines ønsker. Transport af vindmøller kræver god plads i rundkørslerne. Det kneb det med nogle steder i Varberg, men det har kommunen ændret nu.

- Det betyder, at vi kan have 58 meter lange køretøjer med på færgen, hvilket er en stor fordel, da der skal transporteres mange vinger til Sverige, oplyser Claus Riis.

Det er alt fra store firmaer som DSV, DHL, Freja, Schenker og Blue Waters til mindre vognmænd, der i stigende omfang vælger at benytte Stena Lines sydligste rute i Jylland. Og Stena Line forudser, at fremgangen vil fortsætte, blandt andet pga. den mindre kapacitet på fragtruten Aarhus-Kalundborg.

Fremgangen er som sagt markant, og 2011 bliver det bedste år siden finanskrisens indtog i 2008.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078