23948sdkhjf

Messeter og Kjeld Jensen slås sammen

SCT lægger Messeter Transport og Kjeld jensen & Sønner sammen til SCT København.
Lørdag den 1. oktober blev hovedstaden begavet med en ny vognmandsforretning. Det skete da de to SCT-ejede vognmandsvirksomheder, Messeter Transport i Lyngby og Kjeld Jensen & Sønner i København, blev lagt sammen.

De har nu fået navnet SCT København og får til huse i Vasbygade, der tidligere husede Kjeld Jensen & Sønner.

- En af de vigtigste grunde til denne sammenlægning er, at de fysiske rammer for afdelingen i Lyngby er blevet for trange, fortæller Henning Christiansen, SCT.

- Det handler også om besparelser på de administrative udgifter.

I lighed med andre vognmandsforretninger har SCT-koncernen under krisen mistet en del af omsætningen fra rekordårene 2006-2008.

Det er et overstået kapitel. Heldigvis ser virksomhedens ledende skikkelser, søskendeparret Henning Christiansen og Hanne Bødker–Petersen positivt på fremtiden.

Det gør de som henholdsvis koncerndirektør og administrerende direktør i familievirksomheden, som de har udviklet til en placering blandt Sjællands førende vognmandsforretninger inden for entreprenørkørsel.

Via opkøb af vognmandsforretninger som blandet andet Messeter Transport i Lyngby, Viggo Rasmussen i Roskilde og Kjeld Jensen & Sønner i København har SCT oplevet en forrygende fremgang og råder i dag over en vognflåde på 175 trækkende enheder og mere end 350 påhængskøretøjer.

Til at udføre de mange forskelligartede arbejdsopgaver har koncernen 250 medarbejdere.

Af disse er 55 køretøjer og 70 medarbejdere nu placeret i den nystiftede afdeling, SCT København.

Mange aktiviteter

Koncernen er desuden leveringsdygtig i stort set alle slags sø- og bakkematerialer samt knust granit fra det separate selskab Tulstrup Sten & Grus i Tulstrup ved Hillerød. Almindelige og harpede bakkematerialer har de fra grusgrave i Plejelte, Kyndby og Ølsted i Nordsjælland.

I og med at der er tale om vidtrækkende grusgrav aktiviteter og en stor vognpark med forskellige opbygninger, der strækker sig fra tippelad via autokraner med og uden grab og til eksempelvis wirehejs, er man godt dækket ind med alle former for entreprenørbiler.

Da man samtidig hylder princippet – ingen kunder er for små, og ingen ej heller for store - er SCT Transport godt rustet i den daglige konkurrence som, på for nærværende er hårdere end nogensinde tidligere.

Nye opgaver

SCT har hovedsæde i Gilleleje, hvor der er to fuldtidsbeskæftigede salgskonsulenter. De er altid i gang med at udregne tilbud på mindre opgaver og deltage i licitationer på større opgaver.

- På den baggrund har vi mere ende nok at køre med, fastslår Henning Christiansen.

- Vi har for eksempel vundet licitationen med kørsel i forbindelse med bygningen af de 23 nye metrostationer i København. Dertil kommer andre store transportopgaver i bygge- og anlægssektoren.

Nye biler

SCT Transport har gennem tiden oparbejdet en stor vognflåde. Derfor forekommer der løbende udskiftninger af flåden.

Virksomheden har netop afgivet ordre på 40 nye Volvo lastbiler fordelt på FNX 8x4 og FH 6x4 trækkere.

- Samtidig skal vi have udskiftet en del trailerne med tippelad, så vi bedre kan udnytte de nye vægtregler. Det vil kunne give os bedre resultater på bundlinjen, slutter Henning Christiansen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.072