23948sdkhjf

Porten op for nye markedsudfordringer

Hörmann Danmark lægger op til en ny salgsstruktur med mere målrettet rådgivning af kunderne.
Portleverandøren i Randers, Hörmann Danmark, ruster organisationen til stigende optimisme i branchen.

Ifølge selskabets adm. direktør Jan Rahbek har virksomheden fået travlt. Efterspørgslen er stigende, men kunderne og markedets krav efter finanskrisen er nye.

- Kunderne efterspørger flere detaljer og oplysninger, inden de foretager en købsbeslutning, siger Jan Rahbek og nævner tre årsager:

• nye krav om intelligente løsninger,

• ønsket om én leverandør til hele pakken og

• interessen for energieffektive produkter, der giver besparelse på bundlinien.

Ny struktur af salget

Hos Hörmann Danmark har man derfor i løbet af foråret 2011 skabt en ny salgsstruktur, der lægger vægt på specialiseret rådgivning, når kunden henvender sig.

Salgsafdelingen kommer til at bestå af to teams, ét der er specialiseret i rådgivning til industri og erhvervsbyggeri og ét team med speciale i rådgivning inden for porte til private boligejere.

- De to teams arbejder tæt sammen på kryds og tværs under samme tag fra hovedkontoret i Randers. Så der er på ingen måde tale om fysisk opsplitning af salgsafdelingen, understreger direktøren.

- Produkterne og rådgivningen til de to markeder kommer fra samme sted. Når vi tilbyder hele paletten skal vi også kunne rådgive om hele paletten.

I det nye marked bliver medarbejdernes know-how endnu vigtigere end nogensinde.

Inddelingen af salgsarbejdet i teams betyder, at Hörmann Danmark har opgraderet og udviklet de medarbejdere, som gennem årene har samlet særlig kompetence og erfaring inden for hver sin gren af portmarkedet. Det betyder ifølge Hörmann et bedre kundefokus og en mere målrettet rådgivning.

Den nye struktur træder i kraft den 1. oktober, når den nuværende salgsdirektør Peter Lassen går på pension.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078