Flot vækst hos Transvision
Flere og flere virksomheder har fået øjnene op for de omkostnings- og energibesparelser, der kan opnås ved at implementere transportplanlægningssystemer. Det er årsagen til, at Transvision kan fremlægge et flot årsregnskab for 2009/2010 med fremgang over hele linjen.
- Vi er heldigvis ikke blevet ramt nævneværdigt af den økonomiske krise og dens efterdønninger. Vi har endda oplevet en markant fremgang i stort set alle de brancher og markeder, vi fokuserer på.
Sådan udtaler Transvisions adm. direktør Ole Kessel sig i kølvandet på et flot årsregnskab for 2009-2010.
Virksomheden fortsatte sidste års flotte vækst. Omsætningen steg i 2009/2010 med 25 procent fra 37,6 til 47,1 millioner kroner. Samtidig steg virksomhedens overskudsgrad til knap 14 procent. Kundeporteføljen steg med knap 19 procent.
Udnyttelsen af vognflåden
Transvision har hovedkontor i København og egne kontorer i Holland og England. Virksomheden er i dag en af de absolut førende udbydere af IT-systemer til transportoptimering på det nordeuropæiske marked.
Transvisions IT-systemer hjælper virksomheder med at effektivisere udnyttelsen af vognflåder, og det er typisk muligt at reducere antallet af kørte kilometer med mellem 5 og 15 procent.
Fokus på effektivisering
- I kølvandet på krisen har mange virksomheder fået ekstra fokus på effektivisering, siger Ole Kessel.
- De virksomheder, der har oplevet krisens svære følger, leder efter muligheder for at optimere og sikre sig økonomisk på lang sigt. Selv de virksomheder, der er sluppet billigt gennem krisen, vil ikke hvile på laurbærrene, men derimod være på forkant med situationen og undersøge effektiviseringsmuligheder.
- I kampen om at opnå konkurrencemæssige fordele er det nødvendigt at optimere samtlige processer så meget som muligt, inklusive transporten.
Management buyout
Transvision blev en selvstændig virksomhed i 2002 efter et management buyout og leverer avancerede standardprodukter til såvel traditionel ruteplanlægning som realtidsbaseret transportoptimering. 60 procent af omsætningen hentes i dag på de udenlandske markeder. Antallet af nye, store kunder er steget betydeligt, specielt i Benelux-området.