23948sdkhjf

MAN’s nye sparemodel klar til levering

EfficientLine 2 tilbyder endnu større brændstofbesparelser end sin forgænger. Konceptet kan fås til flere MAN-modeller.
Siden lanceringen af EfficientLine-konceptet i 2010 har mere end 27.000 kunder i Europa købt en af disse brændstofbesparende modeller.

Nu er arvtageren, MAN TGX EfficientLine 2, klar til at tage over. Brændstofforbruget er nu endnu mindre i forhold til forgængeren, helt præcist 6,57 procent mindre. Det viser de målinger, som er foretaget af det tyske testinstitut, TÜV.

- EfficientLine-konceptet er blevet videreudviklet, fortæller MAN’s pressechef Claus Lindholm.

- Alle de elektroniske systemer, der er med til at reducere brændstofforbruget, er nu standard på TGX EfficientLine 2.

Tekniske nyskabelser

Blandt nyskabelserne er:

* Den nye EfficientCruise fartpilot giver en brændstofbesparelse på op til seks procent ved optimal udnyttelse af rulle-energi, ved kørsel på bakker og hældninger.

* Drivlinien i TGX EfficientLine 2 er baseret på den opdaterede D26 motor med "TopTorque" og dermed ideel til brændstoføkonomisk kørsel ved særligt lave hastigheder.

* Konsekvent reduktion af luft- og rullemodstanden

* Aerodynamiske chassis.

* Dæk med lav rullemodstand er standard.

* Air Pressure Management er standard. Her aktiveres kompressoren kun, når der anvendes trykluft fremfor at køre permanent.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062