Femerlov køres igennem trods budgetchok
Projektet er stadig robust, fastslår Venstres trafikordfører
Samtidig sendes en ansøgning til EU-kommissionen om 25 procent i TEN-T-støtte. Hidtil har man nøjes med 18 procent i budgettet.
V: Stadig robust
- Projektets økonomi er stadig robust. Tilbagebetalingstiden forlænges med to år til 39 år, og det er stadig væk inden for det vi kalder "grønt lys", siger trafikordfører Kristian Pihl Lorentzen (V) til Transportmagasinet.
Til september mødes tunnelpartierne og gør status over økonomien, inden de giver det endelige klarsignal.
Trafikforligspartiernes infrastrukturfond har finansieret en ny Storstrømsbro med 4 milliarder kroner, som skulle hentes i Femerprojektets ikke-brugte reserver. Det sker nok ikke til Kristian Pihl Lorentzens ærgrelse, for det betyder færre midler til vejprojekter.