23948sdkhjf

Volvo reviderer dansk storsællert

Volvo kan nu matche transportbehovene ved større anlægsarbejder.
Volvos største flagskib i Danmark, FH-serien, har fået en ansigtsløftning. Med en forstærket kofanger kan Volvo FH og Volvo FH16 nu klare en langt større del af arbejdet i byggebranchen - hermed håber Volvo at kunne opfylde et behov, der har været efterspurgt i markedet.

- Volvo FH med forstærket front er velegnet til naturligt barske miljøer såsom byggepladser og skove. Lastvognen er også bedre i stand til at køre tung langturs-transport på markeder med udfordrende veje, siger Ricard Fritz, Vice President Brand hos Volvo Trucks.

Stor bid af markedet
Den forstærkede kofanger til Volvo FH har været et par år undervejs og er baseret på samme udviklingskoncept som fronten på Volvo FMX, der er designet til de hårdeste arbejdsforhold.

I Danmark er det dog FH-serien, der sælger bedst. Sidste år havde Volvo i Danmark en markedsandel på 33 procent på alle lastbiler over 16 tons, og størsteparten af disse leveringer er en FH'er. Det fortæller Helle Hessel, Marketing, Communication & PR Manager, Volvo Group Trucks Danmark.

Hun forklarer, at den stærkere kofanger er med til at løfte modellen op i en ny liga.

- Den placerer sig på grænsen mellem en anlægsbil og en større FH'er. Hvis man har brug for en terrængående vogn, er det dog stadig FMX'eren, der klarer sig bedst, siger hun.

Helle Hessel vil ikke udtale sig om forventningerne til salget, men hun lægger omvendt ikke skjul på, at Volvo håber på et naturligt boost som følge af de øgede byggeaktiviteter rundt om i landet.

- Med alle de større anlægsarbejder, der er i gang i Danmark i øjeblikket, er der ingen tvivl om, at vi øjner et stort potentiale, forklarer Helle Hessel med henvisning til blandt andet Metro-byggeriet i København.

Volvo præsenterer sin forstærkede FH-front for offentligheden på Intermat udstillingen i Paris den 20-25. april. I Danmark kan den bestilles fra midt i juni med levering til september.

Fakta om den nye front
  • Kofangeren er blevet forlænget med 132 mm fremad, så den tager af for de værste slag i hårde omgivelser og dermed beskytter de vitale dele såsom forlygter
  • Hjørnerne og midterstykket på fronten er lavet i 3 mm stål
  • Et fast fodtrin over kofangeren er integreret i designet
  • Kofangerens forhøjede placering bidrager til en bedre frigangsvinkel
  • Det certificerede trækøje i støbejern er udviklet til at håndtere hele 36 tons (tilbydes som ekstra option fra fabrik)
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094