Vækst hos vognmændene
- Kunderne skal have den løsning, de har behov for, siger produktchef Jonas Lie fra Nordania Leasing
- Det mærker vi hos vognmændene, hos de internationale opkøbere og hos lastvognsforhandlerne, siger Jonas Lie, der er produktchef hos Nordania Leasing.
- Vi samarbejder med alle parter, siger han. Vi går hånd i hånd. Vognmanden har et bestemt lastbilmærke eller trailermærke, han vil have – men han har lige så ofte også et bestemt finansieringsselskab, han vil benytte. Derfor gælder det for os om at sikre, at det er Nordania Leasing, der vælges.
- Det handler i bund og grund om, at kunderne får den løsning, de har behov for.
Jonas Lie har været med i finansieringsbranchen i mange år. Han kan godt huske dengang i starten af 00’erne, da der virkelig var fart på.
- Selv om vi er inde i en positiv udvikling nu, er vi langt fra den voldsomme vækst, vi oplevede dengang for 10-15 år siden. Heldigvis – det var måske lidt for meget af det gode!
- Hele branchen – både vognmændene og leasingselskaberne – har været igennem krisen og er nu kommet godt ud på den anden side. Her hos Nordania Leasing har vi stadig vores flotte markedsandel, og den kæmper vi naturligvis for at fastholde.
- Vi får naturligvis også en hel del kundehenvisninger fra Danske Bank, som jo ejer os. Det er typisk vognmandskunder, som ønsker en finansiering, siger Jonas Lie.
- I Nordania får kunderne en partner, der udover finansiel viden også har produkt- og branchekendskab. Sammen med kunden finder vi den løsning, der matcher virksomhedens behov.