DAF CF med 19 ton nyttelast
CF fås nu i en udgave med tre aksler, en nyttelast på 19 ton og den nye PACCAR PX-7 motor.
DAF har opgraderet CF lastbilen med PACCAR PX-7 motor til at omfatte en tvangsstyret medløbende bagaksel (7,5 ton). Denne lastbil kombinerer større nyttelast med optimal manøvredygtighed. Den er ideel til opgaver, hvor der ofte skal manøvreres på trange pladser.
Foto: DAF Trucks.
Serien er nlandt andet udvidet med en ny model med en 7,5 ton tung enkeltmonteret medløbende bagaksel bag 13 ton bagakslen. Dette øger nettonyttelasten til næsten 19 ton og muliggør en kombineret vægt på op til 32 ton.
Der fås også en række modeller med en dobbeltmonteret medløbende aksel til mere krævende anvendelsesområder.
De nye modeller med medløbende bagaksel er ideelle til mere krævende opgaver i forbindelse med distributionskørsel i by- og landområder, herunder transport af fødevarer, byggematerialer, kølevarer og levende dyr.
Optimal manøvredygtighed
Med henblik på at imødekomme behovet for en lastbil, der kombinerer større nyttelast med optimal manøvredygtighed, har DAF opgraderet CF lastbilen med PACCAR PX-7 motor til at omfatte en tvangsstyret medløbende bagaksel (7,5 ton). Denne lastbil er ideel til opgaver, hvor der ofte skal manøvreres på trange pladser.
Alle de nye modeller med medløbende bagaksel fås med Day Cab, Sleeper Cab og Space Cab.
6,7 liter PACCAR PX-7 motor
De nye modeller har alle den samme motor til fælles – nemlig den 6-cylindrede 6,7 liter PACCAR PX-7 motor, som leverer effekter på 208 kW/283 hk eller 231 kW/314 hk. Modellerne leveres med en 9-trins manuel gearkasse som standard eller med en 12-trins automatisk AS Tronic gearkasse som ekstraudstyr. CF lastbilerne med tre aksler fås selvfølgelig stadig med 10,8 liter PACCAR MX-11 motoren eller med 12,9-liter PACCAR MX-13 motoren, som leverer en endnu større nyttelast. Produktionen af de nye modeller med PX-7 motor påbegyndes i starten af november, men de kan allerede bestilles nu.