23948sdkhjf

Transportbranchen bagud med den digitale strategi

Ledere inden for transport og distribution har ikke gennemført deres digitale strategier lige så konsekvent, som kolleger inden for andre sektorer
Det fremgår af en ny rapport fra Forrester Research for Verizon Enterprise Solutions

"Digital Transformation Powers your business” kortlægger på en række områder virksomhedernes udfordringer i forhold til den digitale udviklings muligheder, og hvad der er de vigtigste drivkræfter for den digitale transformationsproces.

I rapporten fremgår det at færre lederne inden for inden for transport og distribution har implementeret deres digitale strategier ”fuldt ud”. Der er tale om 10 procent i forhold til 25 procent i gennemsnit for de øvrige sektorer, der er kortlagt i undersøgelsen.

Teknologi giver forretning
Samtidig mener kun 6 procent af lederne inden for transport og distribution, at deres digitale strategi har en grad af modenhed, der er ”udmærket” – sammenlignet med et gennemsnit på 9 procent.

Teknologi omdrejningspunkt i kundetilfredshed og forretningsudvikling

Tre ud af fire af lederne inden for transport og distribution peger på, at kundeoplevelse er en faktor, der er enten afgørende eller har høj prioritet i 2015. Kunderne vil have hurtige, nemme og personlige muligheder for selvbetjening, fx til at spore leverancer online i realtid. Her kan teknologien spille en nøglerolle i forretningsudviklingen og skabe flere og stærkere kunderelationer.

Metværk ofte en flaskehals
71 procent af lederne i transport og distribution siger, at virksomhedens netværk spiler en afgørende rolle for at kunne indfri den digitale strategi. Alligevel lever mange eksisterende netværks-infrastruktur ikke op til kravene.

Ikke færre end 3 ud af 4 lederne forklarer, at deres infrastruktur er en flaskehals for den digitale udvikling. 42 procent siger, at de allerede er i gang med at udvide deres netværkskapacitet, så den fuldt ud kan understøtte strategien, mens en lige så stor gruppe planlægger at gøre det inden længe.

Undersøgelsen, der ligger til grund for rapporten, blev gennemført i februar 2015 med deltagelse af flere end 600 beslutningstagere fra store virksomheder og multinationale selskaber verden over.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125