23948sdkhjf

Danske logistikfirmaer klar til Black Friday

Nethandelen eksploderer i sidste weekend i november, hvor amerikanske butikker dumper priserne - og det giver også heftig aktivitet i Danmark
Dagen efter Thanksgiving har de amerikanske butikker opfundet et kommercielt fænomen, der hedder Black Friday. På denne dag overløbes storcentrene af tilbudshungrende kunder, der vælter over hinanden for at komme først i køen til billige fladskærme og deslige. Og den efterfølgende mandag er det digitale sidestykke, når Cyber Monday er netbutikkernes fest.

Det smitter som regel af på de danske nethandlere, og derfor forventer danske logistikvirksomheder ekstrem høj aktivitet i den sidste weekend i november. ShopUSA, der gør det muligt for danske nethandlende at købe fra flere amerikanske netbutikker og få varerne sendt i en samlet pakke, ruster sig med ekstra mandskab forud for årets højdepunkt.

Det skriver Berlingske.

- Vi havde sidste år en vækst på omkring 60 pct. i forbindelse med Black Friday-weekenden. Vi har allerede nu sørget for ekstra supportarbejdere og sikret os, at vores samarbejdspartnere kan håndtere den ekstra volumen. Sidste år var helt ekstraordinært stort, så vi forventer kun 30 pct. vækst i år, siger adm. direktør Michael Brønnum Boye til Berlingske.

Sidste år stod Black Friday for omkring tre procent af ShopUSAs årlige omsætning på 10 mio. kroner. 100.000 danskere bruger virksomheden til indkøb i USA, og det tal vokser hvert år på denne tid af året.

I Danmark mærker DHL Parcel den øgede fokus på nethandel og især de gode tilbud, der lokker flere folk til. DHL-afdelingen, der modsat Express tager sig af forsendelser, hvor pris og volumen er vigtigere end hurtig levering, har oplevet det danske marked fordoble de seneste år.

Kilde: Berlingske

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.492