Kunderne strømmer til Mols-Linien
81.065 flere personbiler har sejlet med hurtigfærgerne i årets første 9 måneder end i fjor.
I samme tidsrum voksede antallet af personbilsenheder - det vil sige det samlede, omregnede tal for alle typer køretøjer - med 8,3 procent. På passagersiden oplevede rederiet en stigning på 6,5 procent.
- Vi har skabt en billetstruktur, der giver os mulighed for at tilbyde nogle særdeles stærke priser både til forretningsrejsende og fritidsrejsende. Vi har opnået en stærk og tydelig position som en naturlig rejsevej i øst-vest-trafikken, specielt efter de stærkt forbedrede vejforhold til Sjællands Odde er etableret, og det tiltrækker mange nye kunder til hurtigfærgerne, siger bestyrelsesformand Frantz Palludan.
Mols-Linien kan notere en positiv udvikling i de fleste trafikkategorier, men tallene er særligt positive inden for businesssegmentet.
- Vi ser en stærk vækst inden for forretningsrejsende. Det er et resultat af, at vi har tilpasset fartplanerne med tidlige og flere morgenafgange samt hyppige eftermiddagsafgange samtidig med, at vi har skabt gode rammer for at kunne arbejde om bord. Det har gæsterne taget rigtigt godt imod, afslutter Frantz Palludan.
Mens Mols-Linien oplevede en stigning på 11,2 procent i overførte personbiler, steg trafikken over Storebæltsbroen med 4,8 procent i 1. – 3. kvartal 2015.
Rederiet har fastholdt gennemsnitsindtægten pr. bil på den voksende trafik, hvilket har medført en fremgang i omsætningen.
Mols-Linien fastholder forventningerne til et resultat på mellem 60-70 mio. kr. efter skat i 2015. Bestyrelsen har desuden budgetteret med et resultat efter skat i 2016 på 90-100 mio. kr.