23948sdkhjf

OK er ansvaret bevidst

OK har opnået en stærk markedsposition de seneste år – og det bringer et ansvar med sig, mener markedschef
OKs Truck-Diesel stationer popper op som padehatte over hele danmarkskortet – og tegner sig nu for 66 placeringer i hele landet.

De seneste tre-fire år har energiselskabet haft markant markedsfremgang i transportsektoren og har bevist, at man formår at servicere store såvel som små kunder, alt efter behov.

- Den konsolidering, der er sket i branchen, har betydet, at vi både skal kunne håndtere små og store godstransportører med individuelle behov, siger markedschef for OK Henrik Dehn, der påpeger, at det er her, grundlaget for den voksende markedsandel skal findes.

OK er markedsleder på benzin, men er i de senere år også blevet en af de store spillere på det danske dieselmarked. Og så er der en stigende bevidsthed om udviklingen af miljørigtige alternativer til de traditionelle brændstoffer, som OK følger tæt.

Der følger et ansvar med, når man kommer op i den størrelsesorden, som OK nu må siges at være. Det erkender markedschefen, og det er man i OK meget bevidst om.

- For det første skal vi kunne vores ting og sikre os, at konceptet virker. Det vigtigste er, at vognmanden føler sig sikker, når han eller hun benytter vores Truck Diesel kort, forklarer Henrik Dehn, og fortsætter:

- I 2015 indførte vi et chip-kort, der ikke kan kopieres. Derudover har vi portalen ’Mit-OK’, hvor vognmændende kan logge ind for at bestille kort, ændre pinkode, sætte restriktioner for, hvornår der kan tankes, og så videre. Vi lægger vægt på at have et meget fleksibelt system, og samtidig skal vores stationer selvfølgelig være så sikre som muligt.

Og det er netop dér, ansvaret ligger, understreger markedschefen – fordelagtige priser og rabatter er ikke længere nok, hvis man skal tage markedsandele. Kunderne forventer, at der er en høj grad af professionalisme og at tingene kører glat i en i forvejen presset hverdag.

- Konkurrencen på transportmarkedet er benhård, og den er vi nødt til at følge. Markedet udvikler sig hele tiden, der bliver færre små vognmænd og flere større enheder. Dermed stiger kravene også til os om at skabe effektive systemer, hvor man kan komme hurtigere videre på landevejene, siger han, og fortsætter:

- Der er pres på alle områder af branchen, mange nye spillere, også af udenlandsk herkomst. Det stiller krav, både til os og især til vores kunder.

Selvom det går fremad, bliver der ikke hvilet på laurbærrene – for der står hele tiden konkurrenter på spring, som er klar til at overhale indenom, forsikrer Henrik Dehn:

- Vi kan ikke bare læne os tilbage og sige ’nu kører det!’. Vi bliver konstant udfordret på at gøre det endnu bedre, så vi vedbliver at være en partner, man kan stole på. Nøgleordene er fortsat forandring og udvikling, lyder det fra Henrik Dehn.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094