23948sdkhjf

Collicare haler ind på det danske marked

Den norske logistikvirksomhed vil gøre sig gældende ved at tilbyde den bredeste og smarteste løsning – selvom den ikke nødvendigvis er den billigste
Vi er vant til at høre, at prisen er den afgørende faktor i transportbranchen, når det kommer til konkurrencedygtighed. Den opfattelse vil norske Collicare imidlertid forsøge at lave om på.

Det skriver SCM.dk.

Collicare har været repræsenteret i Danmark siden 2013, og her vil man hellere satse på at skabe værdi for sine kunder.

- Vi vil gerne være leverandør af ændringer. En af vores værdier handler om, at vi skal være smartere end vores konkurrenter, og det betyder – for os – at vi skal kunne tilbyde den bedste, komplette pakke, det vil sige al håndtering hele vejen fra producent til slutbruger. På den måde går vi efter at blive mere en partner for en virksomhed end ’bare’ at være transportør, siger koncern-CEO Knut Sollund, til SCM.dk.

Han understreger, at de tilpassede løsninger, man kan tilbyde sine kunder, ofte vil skabe synergier, der også prismæssigt vil være både fordelagtige og omkostningseffektive.

En del af ColliCares strategi handler således om at skabe direkte værdi for sine kunder. Det skal blandt andet ske gennem en forholdsvis håndfast tilgang til at sikre effektivitet og kvalitet i de forsyningskæder og arbejdsgange, man er involveret i.

Collicare er under 10 år gammelt, men med en stab på 250 fastansatte (plus omkring 350 chauffører), et budget, der i år runder 1 milliard norske kroner, 13 terminaler og kontorer i syv lande, er det gået stærkt for virksomheden. Nu er det Danmark, der øverst på ønskesedlen.

- Vi er en rentabel virksomhed med et etableret koncept, som vi er sikre på, vi kan overføre til Danmark. Derfor kan vi også tillade os at være tålmodige og starte ét sted i stedet for bare at løbe rundt med den laveste pris. Selvfølgelig skal og kan vi være konkurrencedygtige på bundlinjen, men vi skal i lige så høj grad være en dialogpartner, der spørger ind og lytter i stedet for bare at præsentere vores egne løsninger, forklarer ColliCares danske direktør, Jesper Hansen, til SCM.dk.

Kilde: SCM.dk

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.222