Schmitz Cargobull skifter ledelse i Danmark
Gregor Rein og Stefan Ketteler-Eising overtager ledelsen af Schmitz Cargobull Danmark fra nytår.
Både Kim Aaskov og Kenneth Lützen har valgt at forlade Schmitz Cargobull og fortsætte deres professionelle karrierer uden for koncernen, skriver Schmitz Cargobull i en pressemeddelelse.
- Begge har de i mange år bidraget væsentligt til den vores enestående position indenfor salg af både nye og brugte køretøjer, samt tilhørende serviceydelser i Danmark og de øvrige nordiske lande, udtaler Boris Billich, der er salgsdirektør i Schmitz Cargobull AG. Han fremhæver deres ekstraordinære indsats og store kunde engagement.
- Kim Aaskov og Kenneth Lützen har ledet virksomheden på rette kurs i løbet af deres tid hos Schmitz Cargobull Danmark. De har efterladt et afgørende aftryk på virksomheden og markedspositionen – selv om dette til tider har været forbundet med store udfordringer.
- Det er vigtigt, at vi fortsætter på samme succesfulde kurs med den nye ledelse, siger Billich. Han takker Kim Aaskov og Kenneth Lützen for deres indsats, og ønsker dem held og lykke med deres nye karriere.
- Jeg er overbevist om, at det nye ledelses-team vil være i stand til at udvide vores forretning i det nordiske. Gregor Rein og Stefan Ketteler-Eising overtager en veletableret salgsorganisation med et fremragende personale og langvarige kunderelationer.
Flere års erfaring
Rein og Ketteler-Eising har flere års erfaring i Schmitz Cargobull-koncernen. Rein har arbejdet i otte år som International Key Account Manager, mens Ketteler-Eising har arbejdet i Business Development and Financial Control i ni år.
- Der er er yderligere vækstpotentiale inden for trailerrelaterede serviceydelser på de nordiske markeder, siger Boris Billich.
- Hurtig levering af reservedele, integrerede trailer telematik, "full service" pakker med dækservice og finansiering er afgørende i et stærkt konkurrencepræget marked for transport.
- Vores fokus på kundens samlede omkostninger (TCO) vil blive intensiveret i årene fremover. Målet er, at vi med vores servicepakke kan minimere omkostningerne for kunden.