Coolrunner satser på stordriftsfordele
I løbet af de seneste 14 måneder har pakkeudbringningsfirmaet Coolrunner, med base i Nørresundby, rundet 100.000 kunder. Dermed er de ved at blive en seriøs sten i skoen på etablerede fragtvirksomheder som GLS og Postnord.
Det skriver Børsen.
Partner i Coolrunner Jacob Risgaard, der også ejer webbutikken Coolshop, siger til avisen, at internethandlens store problem i Danmark ligger i høje fragtomkostninger, og at nøglen til det ligger i stordriftsfordele.
Blandt andet tilbyder de mindre firmaer at klare fragten for dem, så Coolrunner som stor virksomhed kan forhandle sig billigere løsninger og spare på fragtudgiften.
- Vi kan lægge et par procent på, når folk køber en label. Men lige så vigtigt: jo flere pakker, jo bedre rabatter kan jeg få til Coolshop og til de andre kunder, vi har fået til Coolrunner, siger Jacob Risgaard til Børsen.