Takstnedsættelse kommer bag på Molslinje-direktør
- Vi er overraskede over det forslag til prisnedsættelser på Storebælt, som regeringen er kommet med. Danmark er plaget af en række trafikale udfordringer i trekantsområdet og særligt på de fynske motorveje, hvor selv nødsporet er i spil. Historisk set har takstnedsættelser medført flere biler på vejene, hvilket vil lægge et seriøst pres på det i forvejen belastede motorvejsnet i de områder, siger Carsten Jensen og tilføjer:
- Som situationen er nu, spiller Molslinjen en betydelig rolle, nå det gælder sammenhængskraften i Danmark. Vores færger transporterede sidste år næsten tre millioner mennesker mellem landsdelene, og tallet stiger år for år. Det vidner om, at danskerne ser Molslinjen som et velfungerende alternativ til at sidde i kø på motorvejene, når de skal krydse Danmark.
Derfor slår han også koldt vand i blodet og vil ikke sige noget om, hvilke konsekvenser for Molslinjen før han har fået set nærmere på detaljerne i forslaget.
- Som det er nu, er det kun et forslag, og vi glæder os til at blive klogere på politikernes tanker bag forslaget. Vi er vant til at agere på kommercielle vilkår og diverse konkurrenceforhold, men når det er sagt, så ligger der et statsligt krav i Storebæltsaftalen om, at der skal være en velfungerende, højfrekvent færgerute over Kattegat. Det er baggrunden for, at vi har investeret næsten 1,6 milliarder kroner i nye skibe over de seneste år, så vi kan tilbyde danskerne et attraktivt alternativ, siger Carsten Jensen.