Würth sætter gang i store køretøjer
Partikelfilteret på en af BMS’ kraner stoppede til, hvilket skadede motoren. På trods af flere værkstedsbesøg var det ikke lykkedes at finde en holdbar løsning.
Würth blev tilkaldt. Würth har specialister på en lang række områder, og de rykker ud, når kunderne eksempelvis skal have fundet årsagen eller løsningen på et problem. Würths additivspecialist Stig Jensen hjalp med at få kranen stabilt kørende.
- Først rensede vi motoren for sod, dernæst partikelfilteret og til sidst hældte vi noget dieselcure i tanken. Den behandling virkede, fortæller Stig Jensen.
Serviceleder Kenneth Karberg Nielsen, BMS, er superglad.
- Før vi fik besøg af specialisten fra Würth, brugte vi mange penge på at sende kranen til reparation. Det virkede umiddelbart efter besøget på værkstedet, men så gik det galt igen, og kranen måtte endnu engang på værksted.
- Det betød, at vi havde en masse arbejdsstop. Det har vi ikke længere, efter vi er begynde at bruge additiver, siger Kenneth Karberg Nielsen.
- Jeg ved ikke præcist, hvor mange penge, vi har sparet på at undgå arbejdsstop og værkstedsregninger, men jeg ved, at det er rigtig mange penge.
Forebyggende behandlinger med rens og additiver holder stadig kranen stabilt kørende.
Når kranen alligevel skal stå stille, kontaktes additivspecialisten. Der laves aftaler om hvor og hvornår, motoren og partikelfilteret kan blive renset og forsynet med additiver i.
Würth får mange henvendelser fra kunder, der har brug for hjælp til at finde løsninger på problemer med deres store køretøjer.
- Når de ikke kan køre, bliver det dyrt, fordi omkostningerne til både reparationer og arbejdstop er høje, siger markedschef Søren Graabach fra Würths auto/cargo-afdeling. Vi er derfor glade for hver gang, vi kan hjælpe vores kunder med at holde deres køretøjer kørende.