Tankning med SMS er OK
Energiselskabet OK har stort fokus på udvikling af digitale løsninger efter kundernes behov. Så længe løsningerne også er med fokus på sikkerhed.
En af løsningerne, der øger sikkerheden er muligheden for tankning via sms, og den kan bruges forskelligt hos kunderne efter behov. Nogle kunder bruger den kun i nødstilfælde, hvis chaufførens Truck Diesel-kort for eksempel er beskadiget, og han står og skal tanke, men den kan også bruges som eneste løsning, hvor chaufføren altid tanker via mobilen, når der tankes på en af OK’s Truck Diesel-stationer. Der er flere muligheder, og det er et spørgsmål om den enkelte kundes behov.
Nagel-Group er tilfreds
Nagel-Group er en af de kunder, der har benyttet muligheden for tankning via sms gennem en årrække.
- Jeg har været kunde hos OK siden 2014 og har brugt sms-tankninger lige siden, og det fungerer upåklageligt. Det er intet mindre end fantastisk, siger Flemming Kehlet, Fleet Manager hos Nagel-Group.
Hos Nagel-Group bruges SMS-løsningen en til to gange om måneden. På grund af risikoen for dieselsvind- og tyverier har man hos Nagel-Group sat ekstra sikkerhed på alle kort, og man planlægger turene nøje hjemmefra, så det passer med tankninger på bestemte stationer. Nogle gange giver det dog en udfordring - det kan eksempelvis være, at chaufføren kører længere end planlagt eller kommer på en anden rute. Gennem OK’s løsning har det administrative personale hos Nagel-Group mulighed for at åbne en tank via en sms, når chaufføren står ved en OK Truck Diesel-station. Det kan selvfølgelig kun lade sig gøre under stor sikkerhed.
Tank med en app
- Løsningen er en god kombination af frihed og sikkerhed, siger Flemming Kehlet. Sikkerheden er i forhold til kortet, og friheden ligger i, at vi kan tanke diesel på hvilken som helst af OK’s Truck Diesel stationer."
Flemming Kehlet og Nagel-Group har som kunde og virksomhed været med til at udvikle løsningen omkring sms-tankning, og det er positivt, at OK udvikler løsningerne sammen med kunderne, mener han. På den måde sikrer man sig, at løsningerne er tilpasset kunderne fra begyndelsen.