Klar til årets travleste tid
November og december er årets travleste måneder i distributionsbranchen. Antallet af pakker til private modtagere forventes i år at stige markant i forhold til samme periode sidste år.
GLS har indenfor det seneste år forøget kapaciteten i sine depoter. Det er sket ved at tage nye terminaler i brug i København og Odense. Desuden har man udvidet og optimeret sorteringskapaciteten i de øvrige depoter. Alt med henblik på fortsat at sikre kunderne en god service, også når det går rigtig stærkt.
- Det er jo ikke noget nyt, at vi har forrygende travlt hvert år i november og december, og vi gør alt, hvad vi kan for at sikre, at alle pakker når sikkert frem til tiden, siger Karsten Klitmøller, General Manager GLS Denmark.
Vi sørger for, at både afhentning, sortering og udbringning af pakker er planlagt og koordineret i et tæt samarbejde med alle depoter og distributionspartnere - og så forventer vi naturligvis, at vores kunder også selv er på mærkerne og sørger for, at alle deres pakker til forsendelse er klar i god tid, og håber på, at pakkemodtagerne hurtigst muligt henter de pakker, de får adviseret i en af vores mange PakkeShops.
Flere PakkeShops
GLS har syv egne, store PakkeShops i København og mere end 1.550 PakkeShops fordelt over hele landet. Med en god portion erfaring i bagagen har de hver dag fokus på at effektivisere ekspeditionen og dermed give kunderne en god oplevelse i en travl tid - både når de henter og ønsker at sende julepakker.
Men GLS beder også forbrugerne om hjælp og om at have lidt ekstra tålmodighed.
For som altid vil pakkerne i denne tid være lidt længere undervejs fra bl.a. de populære, travle webshops via GLS’ bugnende distributionsbiler og hurtigt løbende chauffører, ud igennem den tætte, langsomme juletrafik. Medarbejderne i de enkelte PakkeShops takker på forhånd alle, der henter deres pakker så hurtigt som muligt, når de modtager en advisering. Det er en meget stor hjælp for dem, for på den måde fordeler travlheden sig, og det kan være med til at sikre et bedre flow og give dem lidt mere tid til at yde deres bedste service.
Udvidet åbningstid
Jo nærmere vi kommer den 24. december, jo vigtigere bliver også begrebet tilgængelighed. Den markante stigning i antallet af pakker betyder også flere henvendelser til GLS fra både afsendere og modtagere.
Nogle ønsker råd og vejledning om f.eks. emballering og forsendelse af julegaver, andre har brug for en status på deres pakker og vished om, at de den 24. december kan nyde dagen, fordi alt er på plads under juletræet.
Det har GLS forberedt sig på at imødekomme ved at udvide både bemandingen og åbningstiderne i deres Kundeservice. Her sidder man klar hele november og december, mandag - fredag i tidsrummet kl. 8.30-20.00 samt alle lørdage i december fra 8.00-14.00, for at besvare kundernes henvendelser på både telefon og mail.
Har man et GLS-pakkenummer, kan man også selv, døgnet rundt, følge sine pakker i GLS’ Track & Trace på www.gls.dk. Det er også her GLS løbende holder kunder og pakkemodtagere opdateret om deres driftsstatus.
Distribution i december
GLS omdeler pakker til og med den 21. december; men det vil være muligt at afhente private pakker i rigtig mange GLS PakkeShops helt frem til og med den 24. GLS’ egne 7 PakkeShops i København har også åbent den 24. december fra kl. 10-15.
På www.gls.dk kan man se en detaljeret oversigt over pakkeafhentning og distribution, samt en anbefaling om sidste afsendelse for pakker til udlandet. Det er også her virksomheden informerer kunderne om, hvordan de bedst emballerer deres juleforsendelser, så de når sikkert frem..