Priserne ned på el-varebiler
Skal der sættes yderligere skub i den grønne udvikling, skal der flere elektriske varebiler på gaden. For at lykkedes med denne omstilling, skal kunderne tilbydes et køretøj, der kan konkurrere i pris med diesel-varebilerne.
Derfor er MAN i Danmark gået i markedet med en pris på den elektriske varebil, eTGE, der er yderst konkurrencedygtig.
- Når prisen på MAN eTGE kombineres med de lavere driftsomkostninger på brændstof og vedligeholdelse med det meget høje niveau af sikkerhedsudstyr, så koster den elektriske varebil i sidste ende ikke mere end dens dieseldrevne konkurrenter, forklarer market Communication Manager, Claus Lindholm, MAN.
- Samlet gør det den elektriske varebil attraktiv, når vi nu skal til at omstille os til en verden af e-mobilitet.
Hurtig at oplade
MAN eTGE er rettet mod de kundegrupper, der overvejende opererer i byområder, såsom pakkedistribution, håndværkervirksomhed og kommunale tjenester.
MANs elektriske varebil kan oplades med almindelig opladning via en AC-opladestation, mens den hurtigste måde at oplade MAN eTGE på er ved en DC-opladestation, hvor køretøjet kan lades op til 80 procent på kun 45 minutter.
Desuden er der 8-års batterigaranti og 5 års total garanti.
Trods den korte tid på markedet, har MAN Danmark allerede solgt sin elektriske varebil til flere store operatører, heriblandt Citylogistik og Bring, der begge opererer med gods- og pakkedistribution i København.
Ud over elektriske varebiler er MAN i gang med at lancere elektriske bybusser og elektriske distributionslastbiler på alle europæiske markeder.