23948sdkhjf

Fremtidens surringsbånd er her

Tid er penge - og det ved man i transportbranchen, der er presset fra mange sider. Selv små tidsbesparelser kan have stor indflydelse på vognmandens bundlinje. Især når den lille besparelse foregår mange gange dagligt.

Netop her komme Jesper Skalshøis nye surringsbånd, ErgoLash, ind i billedet.

- En chauffør, der kører indenrigstransport, har ofte flere leverancer hver dag. Det betyder typisk, at nogle eller alle surringsbånd skal løsnes og spændes igen i forbindelse med aflæsningen, forklarer han.

- Som de gængse surringsbånd ser ud i dag, skal det lange surringsbånd trækkes gennem skralden, forsendelsen skal frigøres, og bagefter skal de enkelte surringsbånd igen fastgøres. Det er en proces, der tager tid, ofte med slidte ender, der skal føres ind og trækkes hele vejen gennem skralden, inden surringsbåndet kan strammes op.

- På ErgoLash har vi designet skralden, så chaufføren ikke skal føre det lange surringsbånd ind fra enden, men ind fra siden, forklarer Jesper Skalshøi.

- Man fører båndet ind i skralden præcis dér, hvor opstramningen skal ske. Det gør operationen 35 procent hurtigere. Så der er oceaner af tid at spare, hvis man skal gøre det mange gange om dagen.

- Chaufførens hverdag bliver meget nemmere, når han ikke skal nørkle med slidte og flossede surringsbånd, måske endda i dårligt vejr. Med ErgoLash kan arbejdet endda nemt udføres med arbejdshandsker på.

Meget simpel idé
Jesper Skalshøi har arbejdet med og troet på ideen bag ErgoLash i mange år.

- Ideen er meget simpel, siger han. I virkeligheden har vi bare fjernet 5 mm stål og skabt en slidse, hvor surringsbåndet kan føres ind fra siden; men det har taget flere års udviklingsarbejde at komme så langt.

- Jeg har vist produktet til Poul Henrik Schou, indehaver af den fynske vognmandsvirksomhed Poul Schou A/S. Hans reaktion var: Hvorfor er der ingen, der har tænkt på det før!

- I dag er ErgoLash patenteret i hele verden, og nu er vi klar til at indtage markedet, siger Jesper Skalshøi og slår fast, at chaufføren vil kunne glæde sig over, at det daglige arbejde lettes betydeligt, mens vognmanden kan glæde sig over den markante tidsbesparelse, der medfører, at både chaufføren og lastbilen kan udnyttes mere optimalt.

- Et forsigtigt skøn er, at en vognmand med 15 lastbiler kan have en nettobesparelse på 150.000 kroner om året.

- Vi har udarbejdet en besparelses-kalkulator på vores hjemmeside. Her kan den enkelte vognmand indsætte sine egne nøgletal og derefter få sin besparelse præsenteret. Se den på www.ergolash.dk.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095