23948sdkhjf

Ancotrans overvejer indtog i nye lande efter rekordregnskab

2019 blev et jubelår for Ancotrans, der leverede det stærkeste regnskab i virksomhedens historie.

Omsætningen voksede med 18 procent til 820 mio. kroner, mens resultatet før skat blev mere end tredoblet, så bundlinjen for første gang rundede 30 mio. kroner.

Det skyldes ikke mindst et vellykket fokus på ekspansion uden for landets grænser, siger administrerende direktør, Anne Kathrine Steenbjerge, til Transportmagasinet.

- Det er et udtryk for, at vores strategi, som vi har arbejdet på i mange år, er begyndt at give pote. Tallene viser også, at de kontorer, vi har startet op i Sverige, Tyskland og Holland, bidrager som en stadig større del af vores forretning.

Kigger på nye muligheder
Netop ekspansion har været højt på dagsordenen de seneste år, drevet af fokus på at opbygge tilstedeværelse omkring store europæiske containerterminaler, fortæller Ancotrans-direktøren.

- Vores ekspansion i udlandet er meget drevet af, hvor der findes store containerterminaler, og selvfølgelig i forhold til, hvor vi har nogle kunderelationer, vi kunne bygge videre på. Og så har det været drevet af, hvor vi i forvejen havde aktivitet – i tidens løb har vi kørt mange transporter ind og ud af containerterminalerne i Holland og Tyskland, og derfor var det oplagt at starte nogle operationelle aktiviteter lokalt.

Når det kommer til at gå ind i flere lande i fremtiden, så gør direktøren det klart, at det absolut er en del af strategien – men det kan komme til at tage lidt længere end først antaget:

- Vi kigger på flere muligheder, men vi har ikke lagt os fast på noget endnu. Denne krisetid betyder, at mange resurser bliver brugt på at finde ud af, hvordan det kommer til at påvirke os i fremtiden, og derfor er der mindre tid til at afsøge nye markeder. Men det er helt klart vores ambition, at vi skal videre ud.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.143