23948sdkhjf

Jørgen Jensen Distribution vil vækste og tænke grønt

Jørgen Jensen Distribution har gennem optimeringer og effektiviseringer forbedret virksomhedens økonomi. Det fortæller administrerende direktør Dan Borg til Transportmagasinet.

- Vi lavede et fint resultat med udgangen af regnskabsåret 2018/19. Vi har haft nogle lidt turbulente år, men 2019 var et bedringsår, hvor vi mere stabilt begyndte at se sorte tal, siger han, og fortsætter:

- Det er fortsat ind i det regnskabsår, som vi er i gang med, og det er et tegn på, at vi har styr på skuden og holder øje med omkostningerne, så vi kan tilpasse forretningen efter markedet.

Mod nye vækstmål
Under corona-krisen har virksomheden holdt hjulene i gang, ikke mindst takket være mange kørsler med byggematerialer, både til private og professionelle. Og nu er den unge direktør klar til at kigge længere frem mod nye mål – om end det ikke bliver vækst for enhver pris.

- Vi kunne godt have et ønske om fortsat at vækste, men vi har også en konsolideret forretning som for nuværende fungerer godt. Vi har brugt de seneste år på at få de rette mennesker på de rette pladser, og det er en proces, vi synes, vi er godt kørende på, siger han.

Når det kommer til spørgsmålet om, hvorvidt den nye vækst skal være organisk eller via opkøb, så har ledelsen hos Jørgen Jensen Distribution ikke lagt sig fast på noget i den retning.

- Jeg vil ikke afvise det ene frem for det andet, men vi har ikke opkøbsemner på bedding. Hvis man rammer den rigtige timing, ser vi med interesse på det, siger han, og tilføjer:

- Men der ligger ikke noget i kortene – vi vil gerne fortsat vækste organisk, det har vi gjort fint de seneste 4-5 år og vi ser gerne, at vi finder flere vækstrater i det. Det handler også om hele tiden at skalere forretningen, for kapacitet er afgørende i denne her branche.

Grønne ambitioner
Selvom vækst er rart, så er der dog også et andet emne, der begynder at fylde mere og mere hos Ikast-virksomheden: Nemlig den grønne omstilling.

Jørgen Jensen Distribution er netop ved at være i mål med udskiftningen af 10 Euro 5 biler, og målet er udelukkende at køre Euro 6 ved udgangen af 2020. Grønne løsninger bliver nemlig stadig mere efterspurgte blandt virksomhedens samarbejdspartnere.

- Vi har nogle kunder, som naturligt har rettet deres fokus mod miljø og klima, og dem forsøger vi at komme i dialog med og finde ud af, hvordan vi som samarbejdspartner kan bringe det i fokus. På kort sigt synes vi bedst, vi kan medvirke til lavere CO2 udslip med en optimeret vognpark efter Euro 6-norm, siger Dan Borg, og fortsætter:

- Vi ser selvfølgelig også på, hvilke typer biler og drivmidler, vi med fornuft skal investere i i fremtiden, så vi stadig kan få forretningen til at løbe rundt. Det foregår gerne sammen med nogle af vores nøglekunder, der har samme agenda.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125