Garantiordning er et hit
Hos A/S Ovethi - Dansk Dæk Service er man begejstret for det kinesiske dækmærke Aeolus, som man har forhandlet i 16 år. Selv da EU indførte dumping-told på importerede dæk fra Kina, har Ovethi holdt fast ved det. Så glade har man været for det.
Det seneste initiativ fra Aeolus har ikke gjort populariteten ringere. Tværtimod. Aeolus kom med den såkaldte Neo-garanti sidste efterår, og det har været en stor succes.
Transportmagasinet: Hvad går Neo-garantien ud på?
- Garantien omfatter Aeolus’ Neo-serie af dæk. Hvis kunden beskadiger dækket, så det ikke kan repareres, får man et nyt. Det skal være inden for 24 måneder fra fakturadatoen, og der skal være mindst 50 procent tilbage af mønstret. Er man ude for det, kontakter man os.
- Aeolus er en af verdens absolut største dækproducenter med fabrikker i flere lande. Neo-serien fremstilles under licens med knowhow fra Pirelli - lige fra karkassestruktur til gummiblanding. Producenten er så overbeviste om dækkets kvalitet, at man tilbyder denne garanti.
Udover Aeolus har Ovethi også eneforhandling af kvalitetsdæk fra Sydkorea og Thailand, nemlig mærkerne Kumho og Tranzano. Dertil kommer, at Ovethi også sælger alle de gængse mærker som Michelin, Bridgestone, Continental, Firestone mm.
Ingen corona-problemer
Transportmagasinet: Hvordan har dæk-situationen været under corona-krisen? Har I kunnet få alle de dæk, I skal bruge?
- Vi har faktisk ikke mærket noget. Det eneste er, at vores kunder i bus- og turistbranchen desværre har været meget hårdt ramt. Det har vi kunnet mærke. Der er ikke andet at gøre, end at se tiden an og håbe, at de kan holde skindet på næsen.
Regummiering også populært
Ovethi har også en del regummierede dæk i sortimentet. Det er populært, især på grund af miljøfordelene, forklarer Michael Simonsen.
Transportmagasinet: Regummierer I selv dækkene?
- Nej, vi køber dem hos Vulkan i Randers. Vi køber også noget hos Bandag og Michelin.
Små riller i dækket
- Vi siper også lastvognsdæk. Det er meget populært, siger Michael Simonsen.
- Som en ekstra bonus, bliver dækket bedre kølet, hvilket giver det en længere levetid, siger Michael Simonsen, som endnu engang bekræfter, at siping er populært.
Transportmagasinet: Hvordan foregår det? Kører chaufføren bare ind til jer?
- Ja, det kan de gøre. De kan komme ind. Så tager vi hjulene af lastbilen og sætter dem over i siping-maskinen. Eller vi kan sipe dækkene fra nye, og så kommer de ind og henter dem eller får dem monteret, slutter han.