Podcast styrker branchen
En konstant udviklende autobranche kræver mere end bare et vågent øje - den kræver vidensdeling, kontinuerlig uddannelse og erfaring fra branchen. Derfor har Continental Dæk Danmark A/S og Business College Syd i samarbejde udviklet en podcast, der inviterer branchens aktører til dialog og erfaringsudveksling.
Et mangeårigt samarbejde mellem marketingchef Claus Lykkebjerg Larsen fra Continental Dæk Danmark og leder for autouddannelserne Johnny Nedergaard på Business College Syd har resulteret i et nyt koncept.
Med fokus på vidensdeling om salg, ledelse, effektivitet og personlig udvikling inviterer makkerparret således branchens aktører til dialog via et fælles podcast koncept.
- Den nye podcast er på mange måder et produkt af de mange gode snakke, som Johnny og jeg har haft gennem årene, og de emner vi konstant møder i branchen. I de forskellige episoder samler vi eksperter, erfarne aktører og mennesker med noget på hjertet. Hver episode har naturligvis et særligt fokus, men det gennemgående tema er dialog om, hvordan branchen kan styrkes, fortæller Claus Lykkebjerg Larsen og tilføjer:
Kvinder bag rattet
- Med specialister ved roret dykker vi blandt andet ned i psykologi og adfærd bag salg, fokus på kvindelige bilister og markedsføring af dæk. Vi forsøger virkelig at komme hele vejen rundt og ind på alle de emner, som branchen efterspørger.
Den nye podcast kommer som et led i uddannelsesforløbet Continental Academy, der hvert år uddanner forhandlere i branchen. Episoderne vil være frit tilgængelige for alle interesserede og skal også bruges som undervisningsmateriale på Business College Syd og Continental Academy.
Lyden af en styrket branche
For Claus Lykkebjerg Larsen og Johnny Nedergaard handler det grundlæggende om at styrke branchen ved at dele viden og erfaring. Og selvom den gode tone altid skal holdes, så er netop meningsudveksling og holdninger vigtige for dynamikken i podcasten.
- Claus og jeg har gennem vores mange år i branchen både set og oplevet meget - og sikke en udvikling! Vi har også både været enige og uenige med hinanden og andre, men det er gennem meningsudvekslinger, at vi rykker os. Derfor vil podcasten også bære præg af aktører, der har noget på hjertet, og som har en holdning til de emner, som vi gennemgår, understreger Johnny Nedergaard og tilføjer, at gæsterne tæller alt fra bilforhandlere til fagjournalister og en enkelt racerkører.
De enkelte afsnit af podcasten-serien Continental Academy Podcast kan findes på Spotify, Apple Podcast eller på Continentals danske hjemmeside. Her drøfter makkerparret, hvordan man som forhandler skaber tillid i salget.
- Vi håber egentlig bare, at podcasten kan lyttes til, når man kører bil, går ture eller er i gang med corona-venlig træning. Vores sigte er ikke at udarbejde en kommerciel podcast, men en podcast, der dykker ned i emner, som vi selv interesserer os for, og som vi mener er vigtige for branchens udvikling, fremhæver Claus Lykkebjerg Larsen.