HPT er klar med EDI-bookinger
Corona har ført mange udfordringer med sig – ikke kun negative. For transport- og logistikvirksomheden H.P. Therkelsen har den blandt andet betydet, at man fik tid til at udvikle et EDI-projekt.
- Der er tale om et datakonverteringsprogram, der kan ”oversætte” kundens data, i et format, der kan læses af vores system, fortæller COO Flemming Radoor, HPT.
- Systemet kan ikke alene skræddersyes efter kundens behov, men vi kan også implementere nye EDI-kunder på en hurtigere og mere standardiseret måde.
- Faktisk er vi ret stolte over, at vi allerede kort efter startskuddet har kunnet minimere ”typiske fejl”, fordi de data, som kunderne leverer, nu kan gå direkte ind i vores system. Der skal ikke længere laves dobbeltindtastninger, som ellers er en af de klassiske faldgruber – især når der er ekstra travlt.
Kunde med fra starten
En af HPT’s kunder, Geia Food, har været med fra starten og bidraget til den ret gnidningsfrie introduktion af systemet.
- Fra processen startede, til vi stod med en færdig EDI-opsætning, gik der kun ganske kort tid, fortæller Daniel Olesen, IT-Manger ved Geia Food.
- Vi er hele vejen kun blevet mødt af en løsningsorienteret indstilling og var hurtigt klar til at sende de første transportbookinger igennem til HPT pr. EDI.
- Derfra tog det meget kort tid at få resten af vores koncern koblet på samme EDI-opsætning. Nu sender alle vores selskaber transportbookinger til HPT pr. EDI, hvilket sparer os for både tid og minimerer fejl i en travl hverdag.